تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۸۱۱۸۴
سرویس خبر : صنایع کوچک

جزئیات خرید اعتباری لوازم‌خانگی ایرانی با وام ۳۰ تا ۱۰۰میلیون تومانی

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صمت از صدور کارت‌های اعتباری ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰میلیون تومانی برای خرید کالا‌های ایرانی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، امید قالیباف در مورد تسهیلات جدید خرید لوازم‌خانگی بیان کرد: براساس توافقات به‌عمل آمده قرار است تا سقف ۲۲‌هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای خرید لوازم‌خانگی ایرانی به متقاضیان اختصاص پیدا کند.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: این کارت‌های اعتباری دارای سه‌سقف ۳۰میلیون و ۵۰میلیون و ۱۰۰میلیون تومان هستند که در پنج‌بانک صادر می‌شوند و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه دائمی لوازم‌خانگی، گفت: متقاضیان می‌توانند برای خرید به نمایشگاه یا مراکز عرضه محصولات ایرانی مراجعه و نسبت به خرید کالای موردنیاز خود اقدام کنند.

به گفته قالیباف، متقاضی باید با مراجعه به سامانه جهاد کالا به آدرس اینترنتی jahadkala.ir، گزینه ثبت طرح ملی را انتخاب و ثبت‌نام کند. بعد از ثبت‌نام پنج‌بانک برای پرداخت کارت اعتباری به متقاضی معرفی می‌شود که فرد می‌تواند با مراجعه به هر یک از بانک‌ها مدارک لازم را بارگذاری کند.

وی تاکید کرد: صدور کارت‌ها با توجه به اعتبارسنجی مشتریان توسط سیستم بانکی انجام می‌شود و در نهایت کارت اعتباری به آدرس متقاضی پست خواهد شد. سخنگوی وزارت صنعت در خصوص متقاضیان خواستار دریافت کارت اعتباری خرید لوازم‌خانگی ایرانی شد و گفت: فعلا در گام نخست زوجین جوان و به تناسب ارزیابی تقاضا افراد دیگر می‌توانند این کارت‌های اعتباری را تهیه کنند.

قالیباف در خصوص سود تسهیلات کارت‌های اعتباری نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: سود این کارت‌ها ۱۸‌درصد است و با بازپرداخت سه‌ساله تعیین شده است. البته باید تاکید کنم که کالا‌های خریداری‌شده در قالب این کارت ۵‌درصد زیر قیمت بازار فروخته می‌شوند. وی اضافه کرد: در گام نخست این کارت‌ها برای ۲۵۰‌هزار نفر درنظر گرفته شده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده