تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۷۹۴۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشکلی در تامین ارز واردات خودرو وجود ندارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلی در تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو وجود ندارد و سقف ارزی یک میلیارد دلار رقمی نیست که بتواند واردات را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلی در تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو وجود ندارد و سقف ارزی یک میلیارد دلار رقمی نیست که بتواند واردات را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

الله‌وردی دهقانی با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودرو از سوی دولت در حال تنظیم است، در خصوص احتمال تعویق واردات به دلیل ابهامات ارزی و مشکلات تحریمی اظهار داشت: مشکلی در تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو وجود ندارد و سقف ارزی یک میلیارد دلار که در قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب شده، رقمی نیست که بتواند واردات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی افزود: هدف از واردات تنظیم بازار خودرو است و اگر واردات انجام نشود، افزایش قیمت‌ها در بازار آسیب بیشتری وارد می‌کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود ارز و مخالفت بانک مرکزی می‌تواند واردات را متوقف کرده و یا آن را به تعویق بیاندازد، گفت: واردات مصوب مجلس است و زمانی که آیین‌نامه در دولت به تصویب برسد، بانک مرکزی نیز هماهنگ با آن عمل خواهد کرد.

منبع: خبر خودرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده