تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۷۹۹۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرهنگی:

دولت باید مدیریت مناسبی در بازار ارز انجام می‌داد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:دولت باید مدیریت مناسبی در بازار ارز انجام می‌داد تا شرایط به اینجا منتهی نشود با این وجود مجلس و مردم از دولت انتظار تحرک بیشتر برای کنترل قیمت ارز دارند.

به گزارش می‌متالز، محمدحسین فرهنگی درباره دلایل افزایش نرخ ارز و ساز و کار‌های مقابله با آن، گفت: بحث ارز همچون طلا موضوع موثری در اقتصاد ما است لذا دولت باید مدیریت مناسبی را انجام می‌داد تا شرایط به اینجا منتهی نشود با این وجود مجلس و مردم از دولت انتظار تحرک بیشتر برای کنترل قیمت ارز دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی کنترل تورم، مبارزه با پولشویی، قطع دست دلالان و... را ازجمله اقدامات موثر در مقابله با افزایش قیمت ارز عنوان کرد و افزود: علاوه‌بر تمامی این موارد «تامین ارز» به مقدار مورد نیاز در کشور و جلوگیری از کمبود آن اصلی‌ترین راهکار برای جلوگیری از افزایش قیمت ارز به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منابع ارزی کشور باید به حدی باشد که نیاز تولیدکنندگان واردکنندگان و اشخاص حقیقی و حقوقی را پاسخ دهد البته تامین ارز به مسائل مختلفی وابستگی دارد که صادرات بیشتر، جذب منابع ایران در خارج از کشور، به نتیجه رساندن قرارداد‌ها و پیمان‌های مانند شانگ‌های با چین و روسیه، ارتباط نزدیک و تبادل ارزی با همسایگان و... ازجمله این موارد هستند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده