تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۲
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۲۷۹۹۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان عنوان کرد:

تمایل مردم به خرید طلای آب‌شده/ افزایش ۵۰ برابری قیمت طلا در ۱۲ سال

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان درباره پیش بینی آینده بازار طلا گفت: قیمت طلا بستگی به قیمت ارز دارد و اگر تفاهم بین المللی صورت بگیرد روی نرخ ارزش تاثیر می‌گذارد و بلافاصله قیمت طلا نیز کاهش پیدا می‌کند و بیش از ۹۰ درصد و شاید بتوان گفت مناسبات سیاسی ۱۰۰ درصد در این زمینه موثر است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا جواهریان درباره وضعیت بازار و قیمت طلا اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل بالا رفتن نرخ ارز، طلا نیز گران شده و همیشه نرخ طلا متاثر از نرخ ارز بوده، زیرا اگر ارزان‌تر از خارج از کشور باشد، ممکن است طلا قاچاق و سرمایه ملی از کشور خارج شود.

وی افزود: بالا رفتن قیمت طلا موجب می‌شود مردم از خرید کار ساخته که به عنوان زینت استفاده می‌کنند، مصرف شده و سرمایه خود را به سمت طلای آب شده و سکه ببرند تا در زمان فروش ضرر کمتری نصیبشان شود.

جواهریان درباره روند افزایشی قیمت طلا بیان کرد: سال ۸۹ هر گرم طلا ۳۰ هزار تومان بوده و امروز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که افزایش ۵۰ برابری را نشان می‌دهد و به تبع آن اوضاع اقتصادی مردم خراب شده و کسی تمایل به خرید طلای ساخته ندارد و فروش طلا خیلی کاهش پیدا کرده و اجرت‌ها نیز بالا رفته و مردم ضرر می‌کنند لذا تمایلی ندارند و برای سرمایه گذاری، سکه و طلای آب شده می‌خرند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان درباره پیش بینی آینده بازار طلا گفت: قیمت طلا بستگی به قیمت ارز دارد و اگر تفاهم بین المللی صورت بگیرد روی نرخ ارزش تاثیر می‌گذارد و بلافاصله قیمت طلا نیز کاهش پیدا می‌کند و بیش از ۹۰ درصد و شاید بتوان گفت مناسبات سیاسی ۱۰۰ درصد در این زمینه موثر است.

وی اظهار کرد: قیمت طلا در بازار جهانی فرقی نکرده و قیمت طلا در کشور ما به علت افزایش نرخ ارز روند افزایشی داشته و اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند، قیمت طلا نیز می‌ریزد.

جواهریان در پایان ابراز امیدواری کرد: اوضاع اقتصادی کشور به سامان برسد، وضعیت بهتر شده و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده