تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۸۰۱۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چرا سرقت سیم‌های برق در کرمان زیاد شده است؟

‌می‌متالز - طبق اعلام فرمانده انتظامی شهرستان کرمان، ۶۵ درصد سرقت‌های برق مربوط به شهرستان‌های کرمان و رفسنجان است و دلیل آن گارگاه‌های ضایعاتی ذوب مس است.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ مهدی پورامینایی پیش از ظهر امروز ۱۹ آبان ماه در نشست پیشگیری از وقوع جرم با موضوع پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات برق گفت: کارگاه‌های ضایعاتی از مهمترین دلایل افزایش سرقت برق شده است.

او می‌افزاید: طی سه سال گذشته پیگیری‌های بسیار زیادی برای ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی در استان انجام شده است، اما به نتیجه مورد نظر دست پیدا نکرده ایم.

طبق اعلام فرمانده انتظامی شهرستان کرمان، ۶۵ درصد سرقت‌های برق مربوط به شهرستان‌های کرمان و رفسنجان است و دلیل آن گارگاه‌های ضایعاتی ذوب مس است.

او اتباع بیگانه را از دیگر عوامل افزایش سرقت سیم و تجهیزات برقی برشمرد و عنوان کرد: در شهر کرمان به صورت پایلوت مکان‌هایی که بیشترین سرقت برق را داشتیم مورد کنترل ویژه قرار داده و طرح آن را تدوین و شهر را به چهار قسمت تقسیم کردیم تا با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی اجرایی خواهد شد.

پورامینایی تاکید کرد: مقرر شد بدون هماهنگی دستگاه قضایی اقدامی برای فک پلمب کارگاه‌های ضایعاتی انجام نشوند.

او با اشاره به آمار معتادین متجاهر در شهر کرمان اظهار کرد: این معتادین در شهر رها هستند و بهترین راه درآمدشان نیز سرقت سیم برق است.

طبق گفته فرمانده انتظامی شهرستان کرمان، ۴۶ درصد سرقت‌های استان مربوط به سرقت‌های خرد است که ۵۶ درصد این ۴۶ درصد مربوط به سرقت سیم برق است.

او از وجود بیش از ۹۰۰ کارگاه ضایعاتی در کرمان خبر داد و تصریح کرد: ۷۰۰ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز در کرمان وجود دارد و فقط حدود ۲۰۰ کارگاه دارای مجوز هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده