تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۸۰۰۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قول وزیر کار برای حل مشکلات شرکت زغال‌ سنگ کرمان/ لزوم اختصاص ردیف برای صندوق بازنشستگی فولاد در بودجه آتی

‌می‌متالز - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: شرکت زغالسنگ کرمان مشکلات حاد فوری دارد که باید تصمیمات سریع اتخاذ شود که دچار آسیب نشود و در این رابطه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول حمایت داد.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی زاهدی امروز با اشاره به نشستی با حضور مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد اظهار کرد: در این جلسه مشکلات و معضلاتی که این صندوق از جهات مختلف با آن مواجه است، به‌خصوص در مورد شرکت زغال سنگ کرمان که مشکلات حاد فوری دارد که باید تصمیمات سریع اتخاذ شود که دچار آسیب نشود، مطالبی مطرح شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عنوان کرد: خوشبختانه در آن نشست که وزیر مسائل را شنید و توضیحات مفصلی که بنده دادم و در این خصوص سه نامه هم به وزیر تقدیم کردیم، دستورات اکیدی صادر شد و قرار شد معاونت پارلمانی وزارتخانه نشست‌هایی به اتفاق مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور، مدیرعامل بانک رفاه کارگران و مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد داشته باشند که بتوانند راهکار‌هایی که در جلسه با وزیر ارائه شد و با موافقت وزیر روبه‌رو شد را عملیاتی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مشکل زغال سنگ کرمان حل شود و با تصمیماتی که برای سال آینده در لایحه بودجه صورت می‌گیرد و حمایت‌هایی که وزیر در دولت از صندوق بازنشستگی فولاد خواهد داشت، ردیفی برای کمک به این صندوق در نظر گرفته شود، ضمن آنکه نمایندگان استان‌هایی که با این صندوق سروکار دارند، حتما حمایت کنند که این صندوق دچار ورشکستگی و بحران نشود.

زاهدی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم برای بازنشستگان عزیزمان که سال‌های سال در بدترین شرایط به‌ویژه کسانی که در معادن و بخش ذوب در دمای بالا کار کردند گامی برداریم که این بازنشستگان احساس امنیت اقتصادی و آرامش روحی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده