تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۲۷۹۹۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی با حضور ایرالکو برگزار شد

‌می‌متالز - پانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی، سه‌شنبه سوم آبان ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۲۰ شرکت مادر تخصصی، واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی از استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، تهران، اصفهان و خراسان در فضایی به مساحت ۴ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی در اراک گشایش یافت.

به گزارش می‌متالز، آیین افتتاحیه همزمان با هفته فرهنگی اراک، همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهر اراک و در مراسمی با حضور دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، کریمی و آصفری، نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، دکتر لواسانی مدیر عامل ایرالکو، سفرای کشور‌های سنگال و اوگاندا و دیگر مسوولان استان مرکزی، فعالان و رایزنان اقتصادی برگزار گردید.

دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی به همراه سفرای سنگال و اوگاندا و جمعی از مسوولین در غرفه ایرالکو حضور یافتند.

دکتر میری لواسانی در این نمایشگاه در خصوص روند تولید محصول با کیفیت و همچنین طرح‌های توسعه‌ای شرکت توضیحاتی ارائه نمودند.

وی افزود: تامین مواد اولیه یکی از مشکلات شرکت در سنوات مختلف بوده است که با انجام اقدامات کارشناسی و مساعدت و پشتیبانی اعضای محترم هیات مدیره توانستیم حاشیه‌ی امنی برای ذخیره و تامین مواد اولیه ایجاد نماییم.

دکتر میری لواسانی اظهار داشت با عنایت اخص به این موضوع که هزینه‌های جاری از ناحیه تامین مواد اولیه اثر مستقیم بر بهای تمام شده محصول داشته و هرگونه اقدامی در این خصوص اثر مستقیم در سود محاسباتی دارد، لذا با توجه به کاهش قیمت خرید پودر آلومینا در آینده شاهد افزایش سود آوری شرکت خواهیم بود.

مدیرعامل ایرالکو در گفتگو با سفرای سنگال و اوگاندا در غرفه اختصاصی شرکت آلومینیوم ایران جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از پارامتر‌های اساسی توسعه پایدار در کشور برشمرد.

مدیر عامل ایرالکو اهتمام ویژه در تدوین و اجرای برنامه‌های کارشناسی شده فروش در راستای تثبیت واقعی شرکت آلومینیوم ایران در بازار‌های هدف و مصرف را از برنامه‌های استراتژیک عنوان کرد.

دکتر لواسانی حذف پیش پرداخت‌ها در تامین پودر آلومینا و حذف انحصار صورت گرفته تامین مواد اولیه که موجب رقابت در تامین و افزایش عرضه که منجر به کاهش قیمت تامین خواهد شد را از دیگر اقدامات اساسی ایرالکو اعلام کرد.

استاندار مرکزی در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی از نظر اقتصادی برای استان بسیار حائز اهمیت است و به لحاظ موقعیت برگزاری نمایشگاه و همچنین حضور شمار زیادی از شرکت‌های مهم و موثر در زنجیره صنعت کشور از اعتبار بالایی برخوردار می‌باشد.

وی گفت: استان مرکزی قطب سوم صنعتی کشور و به لحاظ تنوع صنایع رتبه نخست و از حیث صنایع غیرنفتی استان جایگاه برجسته‌ای دارد که امید است با تعامل و هم افزایی بخش خصوصی و دولت، حوزه اقتصادی در استان بیش از گذشته تقویت شود. استاندار مرکزی در ادامه بیان نمود: صنعتگران استان تامین بخش قابل توجهی از نیاز کشور به محصولات صنعتی، کشور را بر عهده دارند و برپایی این نمایشگاه‌ها می‌تواند این قابلیت‌ها را به خوبی نمایان کند. استاندار مرکزی تصریح کرد: کشور به جهات مختلف ظرفیت‌های فراوانی همچون نخبگان، زیرساخت‌های حیاتی و رشته‌های دانشگاهی ویژه دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان از اقتصاد وابسته به نفت جدا شد، البته تحریم‌ها فرصتی برای کشور بود که ناخواسته ایران را از نفت فاصله داد.

خاطر نشان می‌سازد شرکت آلومینیوم ایران به عنوان پرچمدار صنعت آلومینیوم کشور، از مورخ سوم تا ششم آبان ماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در این نمایشگاه حضوری فعال داشته و میزبان علاقه‌مندان، کارشناسان و صنعتگران مختلف می‌باشد.

منبع: باشگاه آلومینیوم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده