تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۷۹۹۹۵
سرویس خبر : انرژی

دو خبر خوش وزیر نفت برای صنایع سیمان، فولاد، پتروشیمی و شرکت‌های پالایشی

‌می‌متالز - وزیر نفت با اعلام قرارداد نفتی ۴ و ۴۰ میلیارد دلاری با روسیه و شرکت گس پروم از دو رویداد خوش برای صنایع سیمان، فولاد و پتروشیمی و شرکت‌های پالایشی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: برای جلوگیری از آلودگی هوای شهر در نیمه دوم سال، سوخت رسانی به نیروگاه‌ها در پاییز با ۲۵ میلیون متر مکعب گاز ۱۳ درصد بیشتر و سوخت نفت کوره هم ۲۸ درصد کمتر شد. از سوی دیگر روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز به صنایع سیمان، فولاد و پتروشیمی تخصیص داده که رویداد خوشی برای این صنایع است.

وی ادامه داد: خبر خوب دیگر آغاز بهره برداری از طرح‌های توسعه ایی پالایشگاه‌ها برای مصرف سوخت با تولید بنزین و گازوئیل یورو ۵ است و همین هفته‌ها اولین محموله با ۱۶ میلیون لیتر در روز توسط یکی از پالایشگاه‌های بزرگ عرضه خواهد شد که با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری است.

اوجی افزود: برای توسعه میادین نفتی و گاز تا امروز حدود ۴ میلیارد دلار قرارداد نفتی با روسیه امضا شده است. تفاهم‌نامه حدود ۴۰ میلیارد دلاری هم با شرکت "گس پروم" برای توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز و احداث مجتمع‌های گاز امضا شد که از شرکت‌های بزرگ دنیا بشمار می‌رود. همچنین سواپ فرآورده‌ها آغاز شده و سواپ گازی هم در زمستان امسال عملیاتی خواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده