تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۷۹۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل:

مقدمات ایجاد ایکس‌ری کامیونی در گمرک بیله‌سوار فراهم می‌شود

‌می‌متالز - دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با اشاره به ارزش گمرگ بیله‌سوار گفت: مقدمات برای ایجاد ایکس‌ری کامیونی در گمرک بیله‌سوار فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی مجتهدی نیا بعدازظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: الزام عرضه ۵۵ قلم لوازم یدکی خودرو با شناسه و کد رهگیری امسال مصوب و اجرای آن شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: گمرگ بیله سوار جزو پاکترین گمرکات کشور است و مقدمات برای ایجاد ایکس ری کامیونی در گمرک بیله سوار فراهم خواهد شد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: ۱۱.۵ میلیارد دلار گردش وارده بر حجم فروش لوازم یدکی در کشور است که براساس گزارشات دو میلیارد دلار از این میزان از راه قاچاق تامین می‌شود.

مجتهدی‌نیا به نقش کلیدی و مهم بازرسان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره و تصریح کرد: برای مبارزه مؤثر با قاچاق کالا نیاز به نظارت هوشمندانه و دقیق دستگاه‌های نظارتی و به ویژه بازرسان در سطح عرضه می‌باشد و بازرسان باید به ضوابط و مقررات آشنایی کامل داشته باشند.

وی افزود: کلید حل مشکل اشتغال کشور، رفع موانع کسب و کار و حمایت از تولید داخلی است و حوزه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز هر چقدر هزینه شود سود خواهد بود و قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل ادامه داد: پیشگیری از طریق تبلیغات هوشمندانه، گسترش و آگاه‌سازی آحاد جامعه و تشدید نظارت و به روزآوری تجهیزات محقق خواهد شد.

کارگاه آموزشی اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان در محل سالن اجتماعات گمرک بیله سوار و با حضور دستگاه‌های کاشف از جمله پلیس گمرگ، مرزبانی، ارزیابان گمرک، جهاد کشاورزی، استاندارد، شرکت نفت، پایانه و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، تعزیرات و صمت با شرکت ۱۲۰ نفر برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده