تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۹۱۷۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بهره برداری از دو دستگاه ایکس ری کامیونی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

‌می‌متالز - رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و مدیرعامل شرکت پایبار گفت: همزمان با دهه مبارکه فجر، دو دستگاه ایکس ری کامیونی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون همزمان با بهره برداری از ایکس ری‌های مرز ماهیرود و نوردوز بصورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر اموراقتصادی ودارایی و با حضور رئیس کل گمرکات کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، جمشید علی پور افزود: نصب دستگاه‌های ایکس ری کامیونی برای اولین بار در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد کشورمان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون توسط شرکت پایبار خریداری وسرمایه گذاری شده است.
علی پور گفت: هزینه خرید و ساخت ساختمان برای هردستگاه بدون احتساب هزینه زمین و زیرساخت‌های آب و برق و اینترنت و ژنراتور اضطراری بالغ بر یکصد میلیارد تومان و جمعا دویست میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
وی افزود: تعداد اشتغال برای هردستگاه ده نفر نیروی فنی و مهندسی بعد از آموزش حفاظت در مقابل اشعه و استاندارد‌های ایمنی بکار گیری شده اند.
ناظر گمرکات خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: این ۲ دستگاه نظارتی که به همت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید و با سرمایه گذاری بخش خصوصی شرکت پایبار در منطقه ویژه به بهره برداری رسید هریک از این دستگاه‌ها ظرفیت اسکن روزانه ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و افغانستانی را به صورت همزمان دارد و موجب سهولت در تردد‌ها می‌شود.
جواد جعفری بیان کرد: باتوجه به اهمیت مرز زمینی دوغارون و تردد روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون میان ایران و افغانستان، توسعه امکانات نظارتی ضرورت دارد و این دستگاه‌های آشکارساز باعث کاهش توقف ها، بالابردن دقت ارزیابی و افزایش سرعت انجام امور گمرکی خواهد شد.
ناظر گمرکات خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در گمرک‌های سرخس و لطف آباد هم چنین دستگاه‌هایی وجود دارد و در آینده در هریک از این گمرک‌ها نیز یک دستگاه دیگر راه اندازی می‌شود.
جعفری خاطرنشان کرد: دوغارون یکی از پنج گمرک برتر اقتصادی کشور است و به علت همجواری با کشور افغانستان و فاصله ۱۲۰ کیلومتری با شهر هرات، مهمترین معبر کالا‌های صادراتی ایران به این کشور همسایه محسوب می‌شود.
شایان ذکر است پس از دستور وزیر اقتصاد با قطع روبان توسط ناظر گمرکات استان و یک نیرو از کارگران شرکت پایبار به نمایندگی از کارگران شرکت بصورت رسمی افتتاح کردند
در این مراسم معاون سیاسی فرماندار، مدیر اجرایی منطقه ویژه و نیرو‌های نظامی حضور داشته اند.

منبع: خبرگزاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فرینا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده