تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۶
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۲۹۱۷۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر اقتصاد خبر داد؛

اصلاح ساختار گمرک و تسهیل‌سازی صادرات و واردات

‌می‌متالز - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: ساختار گمرک و تسهیل‌سازی صادرات و واردات اصلاح می‌شود که انتظار می‌رود با اصلاح قوانین و مقررات موانع گذشته برطرف شود.

به گزارش می‌متالز، ذبیح‌اله سلمانی در نشست با مدیران ادارات تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان اظهار کرد: ساختار گمرک و تسهیل‌سازی صادرات و واردات اصلاح می‌شود که انتظار می‌رود با اصلاح قوانین و مقررات موانع گذشته برطرف شود.

وی با بیان اینکه ما کمبود نیرو را در ادارات و سازمان‌های زیرمجموعه امور اقتصادی و دارایی به عینه لمس می‌کنیم، گفت: به دنبال اخذ مجوز استخدام با تأمین اعتبار مورد نیاز در حوزه‌های مختلف هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: برای گمرک مجوز لازم صادر شده و با تعیین تکلیف نیرو‌های مازاد یکی از بانک‌های عامل تجمیع شده کشور، سعی خواهیم کرد تا در حوزه بانک‌ها و امور مالیاتی نیز مجوز استخدام نیرو را به دست آوریم.

سلمانی از حذف قوانین مخل کسب و کار و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: در فروردین امسال ۳۵ مورد و آبان ماه نیز ۱۲ مورد تفویض اختیار به استان‌ها انجام شده و در مجموع ۴۷ تفویض اختیار را در حوزه‌های مختلف وزارت امور اقتصادی و دارایی شاهد بودیم.

حمایت از تولیدکنندگان را با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸

وی حمایت از تولیدکنندگان را با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ یادآور شد و تصریح کرد: برای سال آینده کاهش هفت واحدی مالیات پیش‌بینی شده که با تصویب مجلس امیدواریم این حرکت گام حمایتی مؤثر از سرمایه‌گذاران و تولید باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی از راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوز‌ها در حوزه کسب و کار‌ها خبر داد و اضافه کرد: در کنار این امر و صدور مجوز در کمتر از ۷۲ ساعت، تلاش بر این بوده تا بدون مراجعه حضوری فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر انجام شود.

سلمانی بیان کرد: در قالب درگاه ملی صدور مجوزها، امضای طلایی از بین رفت و خود وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز نسبت به ابطال امضای طلایی خود اقدام کرد.

وی این امضای طلایی را مربوط به دوره قبل و اعمال امتیاز ویژه برای صدور مجوز حسابرسی عنوان کرد و ادامه داد: این امضای طلایی زمانی ابطال شد که دولت از خود وزرا و مدیران خود کار شفاف‌سازی امور و تسهیل فرآیند‌ها را آغاز کرد.

وحدت و همدلی رمز فتح قله‌های پیشرفت است

با اشاره به قرار گرفتن در آستانه یوم‌الله ۲۲ بهمن افزود: وظیفه ما است دستاورد‌های ۴۴ ساله انقلاب اسلامی را به اطلاع مردم برسانیم تا در کنار قدردانی از نعمت‌ها و دستاورد‌های ارزشمند، در مسیر حل مشکلات مردم شایسته‌تر قدم برداریم.

وی تصریح کرد: ما امروز در کشور به وحدت، تعامل و همدلی روزافزون نیاز داریم و شایسته است آحاد جامعه حول یک محور حرکت تحولی را انجام داده و به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: به دور از هرگونه اسم و رسم، تمام تلاش ما خدمت‌رسانی صادقانه برای مردمی است که در این ۴۴ سال صبورانه ایستادگی کرده و امیدوار هستند در این دولت کار‌ها و اقدامات اساسی و زیربنایی انجام شود.

سلمانی افزود: در این شرایط حساس وظیفه و تکلیف ما بسیار سنگین است و باید تمام انرژی خود را صرف خدمت‌رسانی به مردم کنیم تا آثار مثبت خدمات‌رسانی به آحاد جامعه را به عینه مشاهده کنیم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده