تاریخ: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۸۰۰۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان امور مالیاتی کشور:

خط قرمز ما در مالیات، تعطیلی واحد‌های تولیدی است

‌می‌متالز - رییس سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه مالیات و گمرک بالغ بر ۵۵ درصد بودجه دولت را تأمین می‌کنند که از نفت جلوتر است، گفت: خط قرمز ما در مالیات، تعطیلی واحد‌های تولیدی است.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور امروز (پنجشنبه-۵ آبان ماه) در ستاد تجهیز درآمد استان اصفهان که با حضور وزیر اقتصاد در محل استانداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه به دنبال عدالت مالیاتی هستیم، اظهار کرد: تمرکز ما بر روی شناسایی مؤدیان جدید و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی است که در نتیجه آن در حالی که متوسط وصول مالیات کشور در سال ۹۹ معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان بود، در سال ۱۴۰۰ به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و امسال به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه در فصل بودجه سال گذشته در نسبت‌های بودجه اعداد مالیات را با ما هماهنگ نکرد، گفت: البته مقداری در زمان تصویب بودجه اعداد را تعدیل کردیم و ما در عمل توزیع عادلانه را برای استان‌ها در نظر گرفتیم و اکنون بین استان‌ها تناسب مالیاتی وجود دارد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه ما بر خلاف قانون یک ریال مالیات نمی‌توان دریافت کنیم، تأکید کرد: خط قرمز ما در بحث مالیات، تعطیلی واحد‌های تولیدی است و در حوزه بخشودگی جرایم مالیاتی و تقسیط جرایم مالیاتی و … همکاری می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال به حداقل رسیدن گلایه مندی از فشار مالیاتی در کشور هستیم و کسب و کار‌ها حتی اگر بدهی مالیاتی داشته باشند قرار نیست آسیب به آن‌ها وارد شود تصریح کرد: تأکید ما طی یک سال گذشته وصول بدهی‌های مالیاتی بوده است و به همین منظور ما ۸۰۰ خودرو صفر را از بدهکاران بالای مالیاتی توقیف کردیم و برای فروش گذاشته ایم و تأکید ما شناسایی دارایی‌های آن‌ها و شناسایی فرار‌های مالیاتی است.

منظور با تأکید بر اینکه مالیات و گمرک بالغ بر ۵۵ درصد بودجه دولت را تأمین می‌کنند که از نفت جلوتر است، گفت: جهت دهی مالیاتی ما توسعه مالیات الکترونیکی است و یکی از اقدامات ما ابلاغ‌های الکترونیک به مؤدیان است که از ابتدای شهریور این اتفاق افتاده و‌همچنین از ابتدای امسال مالیات نقل و انتقال خودرو الکترونیکی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع این اقدامات تسهیل امور مردم و شفافیت و جلوگیری از فساد اقتصادی و شفاف سازی مالیاتی است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: نمی‌خواهیم با روش‌های نادرست برای کشور درآمد کسب کنیم و نباید در این دوره برای مردم کوچک‌ترین نارضایتی مالیاتی ایجاد شود.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده