تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۷۴۵
کد خبر: ۲۷۹۳۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحقق درآمد‌های مالیاتی با شناسایی مودیان جدید/ جلوگیری از فرار مالیاتی اولویت است

‌می‌متالز - رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تحقق درآمد‌های مالیاتی با اولویت‏‌دهی مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدیدامکان‏پذیر است، گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی تجربه جدیدی است که در داخل کشور پایه‌ریزی شده است.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اجرای قانون پایانه‏‌های فروشگاهی و سامانه مودیان افزود: بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی کشور توانسته ایم با استفاده از برخورد با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید نسبت به سال گذشته درآمد بیشتری از این محل وصول کنیم.

منظور خاطرنشان کرد: در موضوع وصول مالیات قاعدتاً براساس چهارچوب‌های قانون بودجه، قانون مالیات‌های مستقیم وقانون مالیات برارزش افزوده عمل می‌کنیم و این بدان معناست که در بحث وصول نمی‌توانیم فراتر از قانون عمل کنیم واین در حالی است که میزان وصول مالیات در قانون بودجه براساس ظرفیت‏های تولید ملی وارزش افزوده در استان‌ها متفاوت است.

وی هم چنین افزود: استان اصفهان، دومین استان در وصول مالیات است که در ۱۵ سال گذشته این نسبت حفظ شده است و برای تحقق کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و با توجه به گستردگی فعالان اقتصادی جهت اجرای قانون مذکور لایحه‌ای را به دولت پیشنهاد داده ایم که به سازمان مالیاتی اجازه داده شود تا اجرای این قانون به صورت تدریجی تا پایان سال آینده انجام شود و دولت انتظار دارد که بتوانیم سهم بیشتری از بودجه را از محل مالیات وصول کنیم.

رییس سازمان امور مالیاتی در ادامه، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را تجربه جدیدی دانست که در داخل کشور پایه‏ریزی شده است و گفت: باید بتوانیم ارتباط نزدیک با مودیان را حفظ کنیم و در راستای تسهیل امور مودیان از هیچ کوششی دریغ نکنیم، مراجعات مودیان به ادارات را کمتر و رضایت حداکثری آنان را جلب نماییم.

منظور تاکید کرد: در بخش تولید باید در جهت رفع موانع تولید و مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان تلاش کرد، زیرا مودیان مالیاتی، ولی نعمت کشور هستند و تکریم مودیان مالیاتی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول سازمان مالیاتی مد نظر داریم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم حقوق شهروندی مودیان را به خوبی رعایت کنیم و به کلیه مدیران سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده که هر روز یک ساعت از وقت خود را به مراجعات مردمی اختصاص دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده