تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۸۰۴۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
اخبار فولاد از سراسر دنیا؛

کاهش تولید محصولات فولادی در اوکراین

‌می‌متالز - گزارش‌ها نشان می‌دهد تولید فولاد در اوکراین در سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه گذشته با کاهش چشمگیری روبرو بوده است.

به گزارش می‌متالز، آمار‌ها نشان می‌دهد که تولید فولاد در اوکراین نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. دلیل این کاهش در تولید رکود در بازار جهانی فولاد و شرایط حاکم بر صنعت این کشور به خاطر درگیری‌های نظامی با روسیه است.

بر اساس گزارشی که یک پورتال اطلاع‌رسانی اوکراینی اعلام کرد از ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی (بازه ۱۰ماهه)، اوکراین در مجموع ۵.۸۴۴ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۶۷.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش تولید فولاد خام در این بازه زمانی اتفاق افتاده است. تولید چدن نیز با ۶۷.۳ درصد کاهش به ۵.۸۰۹ میلیون تن رسیده است.

اوکراین همچنین ۵.۰۲ میلیون تن محصولات نورد شده تولید کرده است که این میزان از محصولات تولید شده ۶۸.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

سالانه چیزی حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن فولاد در کل دنیا تولید می‌شود که سهم اوکراین از این میزان چیزی در حدود ۲۱ تن است. اوکراین در آخرین رتبه‌بندی‌ها، در جایگاه بیست و سوم بین کشور‌های تولیدکننده در دنیا قرار دارد. روسیه نیز با تولید حدود ۷۵ تن محصولات فولادی در رتبه پنجم قرار دارد.

درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین از ۲۱ فوریه با شروع درگیری‌ها در شرق اوکراین در استان‌های دونتسک و لوهانسک اتفاق افتاد. Donetsksteel و Alchevsk Iron and Steel Works از کارخانه‌های مهم تولیدکننده محصولات فولادی در این دو استان درگیر جنگ هستند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده