تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۸۰۵۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار آهن دچار رکود تورمی شد

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، گفت: متأسفانه با وجود شرایط رکودی؛ بازار شاهد نوسانات قیمتی نیز در بخش انواع مقاطع آهن و میلگرد بوده است.

به گزارش می‌متالز، با تشدید رکود ساخت و ساز وضعیت بازار فروش آهن نیز متاثر از این موضوع شاهد رونق معاملات نیست و همین امر مشکلاتی را برای فروشندگان به وجود آورده است چرا که آن‌ها ملزم به پرداخت هزینه‌هایی از جمله مالیات و بیمه هستند، اما از آن طرف فروش مناسبی ندارند تا بتوانند جبران هزینه‌های خود را داشته باشند.

نکته جالب اینجاست برخی از فعالان بازار می‌گویند رکود معاملات باعث شده تا فروشندگان به فروش اقساطی گرایش پیدا کنند تا به دنبال آن بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را جبران نمایند.

رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن نیز به شرایط رکود تورمی در بازار آهن اشاره می‌کند و به خبرنگار تسنیم، می‌گوید: متأسفانه با وجود شرایط رکودی؛ بازار شاهد نوسانات قیمتی نیز در بخش انواع مقاطع آهن و میلگرد بوده است.

وی افزود: نگرانی از وضعیت بازار، تغییرات نرخ ارز، به همراه تعاملات بین المللی برای برجام عاملی شده تا فروشندگان با رکود معاملات روبرو شوند.

رستگار تصریح کرد: در حال حاضر قیمت انواع آهن نسبت به هفته گذشته افزایشی بوده است، اما این موضوع مقطعی است و ممکن است طی روز‌های آینده بازار ثبات قیمتی را تجربه کند، ولی مهم اینجاست بازار درگیر رکود و تورم عجیبی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده