تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۸۰۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی خبر داد:

بررسی طرح تامین مالی تولید در کمیسیون ویژه جهش تولید؛ تلاش می‌شود گزارش کمیسیون تا آذر ماه آماده شود

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولیدمجلس از بررسی جزئیات طرح تامین مالی تولید در نشست کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا آذرماه گزارش طرح مذکور برای شور دوم و بررسی در صحن علنی مجلس آماده شود.

به گزارش می‌متالز، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۲۳ آبان ماه) کمیسیون متبوعش، به حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و معانان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها یکی از مهم‌ترین طرح‌های تدوین شده توسط مجلس است که کلیات آن در هفته گذشته، به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: از آنجایی که این طرح از حساسیت بالایی برخوردار است و به تدقیق بیشتر و حتی تکمیل برخی بخش‌ها نیاز داشت، مقرر شد با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی که نماینده دولت در این طرح است، بازبینی طرح تامین مالی تولید آغاز شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: براساس جمع‌بندی نشست امروز مقرر شد، کار بررسی طرح تامین مالی تولید در دو مسیر دنبال شود؛ نخست بازبینی در مواد موجود و دوم ارائه پیشنهادات تکمیلی از سوی دولت؛ به همین دلیل مواد این طرح طبقه بندی شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: با وزارت امور اقتصادی و دارایی تفاهم شد که این وزارتخانه یکی از معاونت‌های خود را مسئول این کار کند؛ وزیر معتقد بود که معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی مرجع اصلی باشد و این معاونت سایر معاونت‌ها را هماهنگ کند.

حسینی با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مواد مربوط به تعاریف مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در موضوع تعاریف تلاش می‌شود که ادبیات تامین مالی را توسعه دهیم همچنین در این طرح واژه تامین مالی، مجوز‌های بی‌نام، مواردی مانند نهاد‌های وثیقه‌پذیر، شرکت‌های گزارش‌گری اعتباری و... تعریف شده است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس افزود: در ادامه نشست امروز کمیسیون جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه به منظور بررسی طرح مذکور برگزار شد که نماینده وزارت نیرو معتقد بود که مواد مربوط به حوزه‌های آب، برق، آبفا و انرژی‌های نو موادی مناسب و کافی است البته ممکن است این وزارتخانه اصلاحات ویرایشی داشته باشد که مقرر شد پیشنهادات خود را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: به زعم نماینده وزارت راه و شهرسازی، مواد تدوین شده در بخش حمل و نقل کافی است، اما نماینده این وزارتخانه درخصوص بخش شهرسازی و به صورت کلی مسکن، دغدغه داشته و معتقد بودند که قانون جهش تولید مسکن اجرا نشده و در تامین مالی دچار مشکل هستند. نماینده وزارت راه بر مولدسازی اموال تاکید داشت که مقرر شد با همراهی وزارت اقتصاد و دارایی این موضوع بازبینی شود و در صورت نیاز مواد جدیدی ارائه کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: وزارت نفت در سطح شرکت نفت در جلسه امروز حاضر شد که نماینده مذکور پیشنهاداتی درباره مناقصات داشت و مقرر شد این پیشنهادات به صورت مکتوب ارائه شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه تلاش می‌شود تا آذرماه گزارش طرح مذکور برای شور دوم و بررسی در صحن علنی مجلس آماده شود، ادامه داد: از دستگاه‌های دیگر مانند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و وزارت فناوری اطلاعات نیز به تدریج دعوت می‌شود تا نظر خود را ارائه کنند، در عین حال مواد طرح نیز با حضور نماینده وزارت اقتصاد و دستگاه اجرایی مربوط در حال بررسی است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده