تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۸۴۰۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش تولید؛

پیشنهادات مربوط به تسهیل وثایق در طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد بررسی شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید از بررسی پیشنهادات مربوط به تسهیل وثایق در طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: در این جلسه طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد مورد بررسی قرار گرفت و به پیشنهادات وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره تسهیل در حوزه وثایق در طرح مذکور رسیدگی شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از پیشنهادات مطرح شده این بود که بتوان از طریق الکترونیکی کردن و متصل کردن همه بانک‌های اطلاعاتی در حوزه منابع درآمدی افراد، بتوان تسهیلات برای افراد حقیقی و حقوقی ایجاد کرد و آن‌ها بتوانند از این موضوع در حوزه وثایق استفاده کنند که البته این موضوع در ماده ۱۰ طرح آورده شده است.

وی اضافه کرد: در ماده ۱۰ طرح تامین مالی و جهش تولید وزارت اقتصاد مکلف شده که سامانه جامع وثایق را راه‌اندازی کند به این معنا ثروت و دارایی افراد اعم از منقول و غیرمنقول، به عنوان وثیه آن‌ها در سامانه جامع قرار گیرد و آن فرد یا شرکت حقوقی دارای اعتباری شود تا بتواند از آن در حوزه تسهیلات و تامین مالی استفاده کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده