تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۸۴۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ رقم خورد؛

اخذ ۶۱۰ مصوبه برای حل مشکلات واحد‌های تولید

‌می‌متالز - معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنایع استان تهران گفت:در ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ تاکنون ۶۱۰ مصوبه از ستاد برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی اخذ شده است.

به گزارش می‌متالز، سعیدی، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع استان تهران، گفت: در خصوص بحث رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی از سال ۹۷ بر اساس قوانین ماده ۶۱ و ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر که مصوبه مجلس هم بود، جلسات و کارگروه‌های تسریع و رفع موانع تولید شکل گرفت و به‌صورت منسجم اقدامات خود را انجام داد.

وی افزود: البته از سال ۹۴ این اقدامات صورت می‌گرفت، اما با توجه به این ابلاغ (مصوبات مجلس) اقدامات الزام‌آورتر و قابل پیگیری‌تر از طریق مراجع ذی‌صلاح شد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع استان تهران، در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۹۴ مصوبه برای واحد‌های تولیدی که درخواست حل مشکل داشته‌اند، از کار گروه تسهیل اخذ شد. همچنین طبق بررسی‌هایی که در قالب کمیته پیگیری‌ها انجام شد، تقریبا ۵۶.۸ درصد مصوبات اجرا و ۳۱.۵ درصد اجرا نشده و حدود ۷.۶ درصد هم عدم پیگیری متقاضی را به‌دنبال داشت. یک درصد مصوبات نیز در دست اجرا بوده که بر اساس بحث زیرساختی نیازمند زمان بیشتری است و حدود ۳۱ درصد آن اجرا نشده که مجدد در سال ۱۴۰۱ در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: در ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ تاکنون ۶۱۰ مصوبه از ستاد برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی اخذ کرده‌ایم که غالبا در بحث تعیین و تکلیف بدهی‌های معوق، حوزه‌های بانکی، تامین اجتماعی، مالیاتی و محیط زیست مشکلات وجود دارد. به‌طور کلی تا‌کنون ۳۸.۴ درصد این مصوبات اجرایی و ۸ درصد اجرایی نشده و ۵۱.۱ درصد نیز در حال اجرا است.

سعیدی در خصوص عمده‌ترین مشکلات بخش تولید گفت: حدود ۷۵ درصد مشکلات تولید در حوزه بانکی است، تعیین و تکلیف بدهی‌های معوق و درخواست تسهیلات در رتبه‌های نخست مشکلات قرار دارند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده