تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۸۰۵۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۱ معدن زنجان در محدوده اراضی موقوفه واقع هستند

‌می‌متالز - رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: ۱۱ معدن در این استان در محدوده اراضی موقوفه واقع هستند و پیگیری‌ها برای اخذ حقوق موقوفه‌ها در این پهنه در دستور کار است.

به گزارش می‌متالز، سید جعفر سید حسینی روز سه شنبه در جلسه تعیین تکلیف معادن واقع در اراضی موقوفه شهرستان ابهر افزود: از این تعداد هفت معدن در شهرستان ابهر، سه معدن در شهرستان خدابنده و یک معدن هم در شهرستان ماهنشان واقع شده است.

وی اظهار داشت: وجود این معادن واقع در اراضی موقوفه جدیدا و در سال‌های اخیر مشخص شده است و در تلاش هستیم که میزان حق و حقوق موقوفه در این معادن به صورت کاملا کارشناسی شده و از طریق قانونی و رسمی مشخص و اجرا شود.

رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: بی شک واقفین خیراندیشی که سال‌ها پیش ازخود گذشتگی کرده و این اراضی ارزشمند را که ملک طلق آنان بوده به خاطر نیت‌های والایی که برای خدمت به مردم و جامعه خود داشتند وقف کرده اند، اکنون چشم انتظار اجرای نیات خود از قبیل مساعدت به نیازمندان و تامین دارو و درمان بیماران، کمک به ایتام و دانش آموزان و طلاب کم درآمد یا برگزاری مجالس تبلیغ و ترویج دین یا عزاداری امام حسین (ع) هستند.

حسینی ادامه داد: در بحث پیگیری حقوقی و فنی وضعیت معادن واقع در اراضی موقوفه جزو استان‌های پیشتاز در کشور هستیم و تعامل خوبی با بهره برداران معادن داریم تا امور از طریق مجاری قانونی حل و فصل شده و طرفین به حقوق عادلانه خود بر اساس قانون دست یابند.

وی اظهار داشت: اوقاف به عنوان سازمان متولی موقوفات در مرحله اول موظف است که موقوفه‌ها را حفظ و حراست کند و در مرحله دوم مقدمات قانونی مورد نیاز برای اجرای نیات واقفین را فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده