تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۸۰۵۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

تقویت وضعیت امیدبخش فعلی بورس با ثبات در تصمیمات اقتصادی

‌می‌متالز - غلامرضا منتظری گفت: بازار سرمایه نیاز به ثبات دارد و مهم‌تر از برجام، ثبات در تصمیمات سیاستگذار، دولت و ناظر بر بازارهاست. رونق بورس می‌تواند آرامش قابل توجهی در اقتصاد و حوزه‌هایی دیگر ایجاد کند و اگر مورد حمایت سیاستمداران و مسوولانی که دغدغه معیشت مردم را دارند قرار گیرد، وضعیت امیدبخش موجود، حفظ و تقویت خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید به اینکه مشکلات و موانع پیش روی بازار سرمایه باید شفاف‌سازی شده و متناسب با جنس و نوع آن مشکل، مدیران طی نشست‌هایی با فعالان اقتصادی و مدیران عالی رتبه درصدد رفع موانع بوده و پاسخگو باشند به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: اقدامات اساسی مسوولان برای بازار سرمایه باید ضمن کاربردی بودن به رشد و رونق بازار کمک کند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های فعالان بازار، تصمیمات خلق‌الساعه مدیران در دستگاه‌های دولتی و نظارتی، چون وزارت صمت و بانک مرکزی است. بازار سرمایه نیاز به ثبات دارد و مهم‌تر از برجام، ثبات در تصمیمات سیاستگذار، دولت و ناظر بر بازارهاست.

این نماینده مجلس درباره حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سیاستمداران و مسوولان از بازار سرمایه اظهار کرد: رونق بورس می‌تواند آرامش قابل توجهی در اقتصاد و حوزه‌هایی دیگر ایجاد کند و اگر مورد حمایت سیاستمداران و مسوولانی که دغدغه معیشت مردم را دارند قرار گیرد، وضعیت امیدبخش موجود، حفظ و تقویت خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه بازار سرمایه می‌تواند گزین مناسبی برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت باشد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت سرمایه کافی برای راه‌اندازی و تقویت واحد‌های تولیدی ندارد تقویت بازار سرمایه فرصت ارزشمندی به شمار می‌رود که باید از فرصت‌های پیش امده در جهت رونق بخشی به آن استفاده کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده