تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۸۰۶۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتاق بازرگانی قزوین امسال پذیرای هیات‌هایی از پنج کشور جهان بود

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: امسال اتاق قزوین به منظور ایجاد و توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های خارجی، پذیرای هیات‌های تجاری و دیپلماتیک از پنج کشور جهان بود.

به گزارش می‌متالز، مهدی بخشنده روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین در سال جاری پذیرای سفیران کشور‌های بوسنی و هرزگوین، صربستان و کره جنوبی بوده که البته ۲ مرتبه میزبان سفیر بوسنی در حوزه بررسی ایجاد مناسبات تجاری بودیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین افزود: علاوه بر سفرا، امسال میزبان قائم مقام و معاون وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین بودیم که در این سفر پیرامون صادرات مواد اولیه مربوط به محصولات پایین دست پتروشیمی بحث و تبادل نظر‌های خوبی نیز صورت گرفت.

به گفته بخشنده، امکان تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و کشور‌های منطقه بالکان وجود دارد تا جایی که اتاق قزوین در همین راستا ایجاد ارتباط و تعامل با فعالان اقتصادی کشور‌های صربستان و بوسنی و هرزگوین را در برنامه ریزی‌های خود به عمل آورده است.

رییس پارلمان بخش خصوصی قزوین اضافه کرد: طی سال جاری همچنین یک هیات از فعالان اقتصادی روسیه در حوزه کشاورزی به قزوین سفر کردند که حاضران در این سفر با توانمندی و ظرفیت‌های موجود کشاورزی استان آشنا شده و زمینه برقراری همکاری‌های تجاری بین تجار روس و قزوینی هم مورد بررسی قرار گرفت.

بخشنده یادآور شد: امسال همچنین به منظور همکاری و تقویت در حوزه فعالیت‌های تجاری پذیرای رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا بودیم و در این دیدار نیز در زمینه‌های مختلف همکاری‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: رفت و آمد و دیدار با هیات‌های تجاری و دیپلماتیک خارجی از سوی اتاق‌های بازرگانی نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری‌های خارجی، رونق صادرات و همچنین تامین نیاز‌های کشور از محل واردات برجا می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده