تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۶۷۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«اتاق بازرگانی» مرکز تعاملات اقتصادی است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: استراتژی اتاق بازرگانی این بود که در استان و منطقه به عنوان مرکز تعاملات اقتصادی باشد و در جریان اخذ تصمیمات اقتصادی، اتاق بازرگانی به عنوان دبیر نقش آفرینی داشته و به وظیفه قانونی اش یعنی مشورت به قوای سه گانه عمل کند.

به گزارش می‌متالز، مهدی بخشنده در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به رغم تمام تبلیغات سویی که در داخل و خارج علیه کشور وجود دارد، اما به سمت توسعه یافتگی حرکت می‌کنیم که در استان قزوین نیز این توسعه یافتگی نمود یافته است.

وی با اشاره به اهداف اتاق بازرگانی قزوین در دوره پنجم، گفت: تکمیل ساختمان اتاق با همکاری نمایندگان اتاق بازرگانی و مسوولان استان قزوین اجرایی شد که برای ۲۰ سال آینده هم این ساختمان مدرن قابل استفاده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین ادامه داد: استراتژی اتاق بازرگانی این بود که در استان و منطقه به عنوان مرکز تعاملات اقتصادی باشد یعنی در جریان اخذ تصمیمات اقتصادی اتاق بازرگانی به عنوان دبیر نقش آفرینی داشته و به وظیفه قانونی اش یعنی مشورت به قوای سه گانه عمل کند.

بخشنده اضافه کرد: با احیای صحیح شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت خیلی بیشتر از آنچه که در بخش خصوصی اتفاق افتاد در این شورا گام برداشته شد.

وی رویکرد اتاق بازرگانی را داشتن ارتباط قوی و خوب با رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: هدف این است که بتوانیم با اطلاع رسانی شفاف و بزرگ، امید را به جامعه برگردانیم و در برابر آنچه که اقتصاد را تخریب می‌کند بایستیم و ظرفیت‌ها را نشان دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین وظیفه مشترک رسانه‌ها و اتاق بازرگانی را کمک به افزایش سرعت رشد اقتصادی و قدرت اقتصادی جامعه ذکر کرد و افزود: قطعا در این دوره درب اتاق بازرگانی تمام رسانه‌ها باز خواهد بود چرا که می‌دانیم زمانی که پای حرفه‌ای گری به میدان آید نگران چیزی نخواهیم بود.

بخشنده با بیان اینکه استان قزوین مقام نخست مشارکت در ششمین دوره انتخابات بازرگانی را نسبت به حایزین رای در کشور کسب کرده است، گفت: این انتخابات به دلیل استقرار دفاتر مرکزی فعالان اقتصادی استان قزوین در تهران حالت ویژه‌ای داشت و صرف نظر از نتیجه، اطلاع رسانی صحیح و واقعی صورت گرفت که امیدواریم در سال آینده وقایع مهمی در کشور و استان رقم بخورد.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با نشان دادن واقعیت‌ها به عموم جامعه، انتخاب و تشخیص را به مردم واگذار کنیم و انتخابات این دوره تمرین خوبی برای کار‌های بزرگتر بود و معتقدیم می‌توان با دیدگاه‌ها و نظرات متفاوت و احترام به یکدیگر برای هدف مشترک حرکت کنیم.

این مسوول اذعان کرد: مجموعه‌های مختلفی در استان قزوین به بالندگی رسیده اند که این بالندگی را در اصحاب رسانه استان احساس می‌کنیم و زمانی که از شور و حال و هیجانات ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی فارغ شدیم متوجه این موضوع شدیم که رسانه‌ها و خبرنگاران به طور حرفه ای، اخبار انتخابات را پوشش دادند و به سمع و نظر مخاطبان خود رساندند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده