تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۸۵۵۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

صدور بیمه تضمین کیفیت ساختمان در برنامه هفتم مدنظر قرار گیرد

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: درخواست الزام اجرای صدور بیمه تضمین کیفیت ساختمان یکی از مواردی بود که در برنامه چهارم و پنجم توسعه مطرح شده، اما در برنامه ششم حذف شده بود که درخواست داریم در برنامه هفتم برنامه ریزی و اجرایی شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی بخشنده در هشتاد و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که عصر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: دادستان عمومی و انقلاب قزوین دستورالعملی را به رئیس دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرده که بر مبنای آن به لغو و اصلاح دستورالعمل‌های درون سازمانی که موجب گلایه‌مندی شده تاکید شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: شاهد هستیم که آئین نامه‌ها در ادارات کل استان تغییراتی کرده و موجب نارضایتی شده و ما هم متناسب با کمیته‌ای را در شورای گفتگو تشکیل خواهیم داد تا دستورالعمل‌هایی که خلاف روح قانون است به مسیر اصلی خود بازگشته و رضایت‌مندی مردم فراهم شود.

وی درباره پرداخت مالیات و حساب‌های صاحبان صنایع در خارج از استان بیان کرد: تک تک افراد استان با آلودگی زیست محیطی و مشکلات کارگری مواجه هستند، اما منافع و مالیات‌ها در جای دیگری پرداخت می‌شود، از این رو باید پرونده‌های مالیاتی صنایع به استان بازگردد.

این مسوول درباره وضعیت صادرات واحد‌های تجاری استان عنوان کرد: برآورد ما این است که میزان صادرات استان در سال جاری از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است.

بخشنده اظهار کرد: ۱۰ هزار راننده خود بیمه داریم که با بخشودگی جرایم بدهکاران به تامین اجتماعی می‌توان بخشی از مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: ما در شورای گفتگو حامی محیط زیست هستیم و از واحد‌هایی حمایت می‌کنیم که شرایط محیط زیستی را رعایت کنند، اما دامداران ما به مشکل محیط زیستی برخورد کرده و به دادگاه معرفی شده‌اند که در شرایط سخت اقتصادی و تحریم آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین بیان کرد: اگر شرایط را خوب مدیریت کنیم نیازی به برجام نداریم، سرمایه گذاران را از ایران فراری دادیم و به ترکیه رفتند و امروز حساب‌های آن‌ها به خاطر ایرانی بودن بسته شده و درحال برگشتن به کشور هستند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده