تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۳
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۸۰۲۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

تشکیل شورای تجارت خارجی از الزامات اقتصاد کشور است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: تشکیل شورای تجارت خارجی از الزامات اقتصاد کشور است؛ زیرا در پنج سال گذشته با تصمیم‌گیری و بخشنامه‌های متعدد از مراجعی مواجه بودیم که بعضا تخصص لازم را نداشتند.

به گزارش می‌متالز، مهدی بخشنده با اشاره به اهمیت انسجام و وحدت در تصمیم‌گیری برای حوزه تجارت گفت: برخی تصمیم‌گیری‌ها براساس شرایط عادی و قوانینی است که برای شرایط عادی تنظیم شده، همچنین شاهد لجبازی‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: تورم‌های گوناگونی که با آن مواجه هستیم توجیهی جز تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی در حوزه تجارت خارجی ندارد.

این مسوول ادامه داد: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ صرفا در بخش گمرک یک‌هزار و ۵۰۰ بخشنامه صادر شده و در این وضعیت تکلیف فعال اقتصادی مشخص نیست، فعالینی که در دهه ۶۰ تجارت می‌کردند با یک قانون صادرات و واردات مواجه بوده و تکلیفشان در یک سال مشخص بود.

وی تاکید کرد: مگر می‌شود در شرایط تحریم بود، بیشترین جی دی پی منطقه را کسب کرد؛ اما ۴۴ دستگاه تصمیم بگیرند، قطعا چنین تصمیم‌گیری‌هایی برای توسعه اقتصاد پیشبرانه نخواهد بود.

بخشنده اظهار کرد: تشکیل شورای تجارت خارجی از اولویت‌های ما است تا افراد خبره در این حوزه مشارکت کرده و زیر نظر معاون اول رئیس جمهور تصمیمی نهایی برای تمام دستگاه‌ها باشد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده