تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۸۲۰۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق بازرگانی قزوین:

۴۰ واحد بزرگ تولیدی قزوین مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کنند

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: ۴۰ واحد بزرگ تولیدی استان مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کنند که تقاضا داریم با همراهی وزرات اقتصاد و سازمان امور مالیاتی، مالیات آن‌ها در استان پزداخت شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی بخشنده روز پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد با اشاره به اختلاف نرخ ارز بین بازار و سامانه نیما و تکلیف صادرکنندگان برای ارایه ارز خود در این سامانه، اظهار داشت: به منظور توسعه صادرات کشور درخواست داریم تا به جز کالا‌های اساسی، تامین ارز صادرات از محل ارز‌های واردات باشد.

وی همچنین گفت: برخی واحد‌های تولیدی مالیات ۹ درصد بر ارزش افزوده خود را در اوایل سال بابت واردات پرداخت کرده اند، اما بعد از ترخیص کالا و تغییر نرخ‌های صورت گرفته در زمینه مالیات و حقوق گمرکی، گمرک خواستار پرداخت کسری‌ها یا پرداخت مضاعف شده که خواستار ابطال این مساله هستیم تا واحد‌ها با مشکل و کمبود نقدینگی رو به رو نشوند.

بخشنده در ادامه خواستار حل مشکلات دریافت کنندگان تسهیلات از صندوق توسعه ملی شد و با بیان اینکه ۱۹۴ شخص و واحد تولیدی از این محل تسهیلات دریافت کرده اند، افزود: برخی بانک‌ها نتوانسته اند منابع لازم پیش بینی شده را در زمان مقرر تامین کنند و طرح‌های اقتصادی متوقف شده اند و باید در این خصوص تدبیر لازم از جمله امهال پروژه‌های راکد و پرداخت تسهیلات تکمیلی اندیشیده شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اظهار داشت: صندوق توسعه ملی باید منابع لازم را به منظور ارایه به بانک‌ها برای تقویت تولید و حمایت از گیرندگان تسهیلات تامین کنند، چون این افراد به دلیل تورم موفق به تکمیل طرح‌های خود نشده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی واحد‌های تولیدی، مجوز دانش بنیان دریافت کرده و از مشوق‌های مختلف از جمله معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند هستند در صورتی که به نظر می‌رسد دانش بنیان بودن آن‌ها در ظاهر اتفاق افتاده و خواستار ارزیابی دوباره در این رابطه هستیم تا در حق سایر واحد‌های تولیدی اجحاف نشود.

در این نشست مسایل و مشکلات چهار واحد تولیدی بزرگ قزوین شامل نستله، گلدیران، بهمن دیزل و پارسا پلیمر مطرح و بررسی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده