تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۸۰۷۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بانکدار آمریکایی پیش بینی کرد؛

احتمال از بین رفتن جایگاه دلار به عنوان ارز جهانی

‌می‌متالز - لارنس مک دونالد، مدیر اجرایی سابق بانک سرمایه‌گذاری برادران لیمن، سقوط دلار را پیش بینی کرد.

به گزارش می‌متالز، لارنس مک دونالد، مدیر اجرایی سابق بانک سرمایه گذاری برادران لیمن گفت: دلار آمریکا که در حال حاضر در روزگار اوج خود به سر می‌برد، ممکن است جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست بدهد. او در مصاحبه‌ای گفت: قطعاً این اتفاق خواهد افتاد. این یک مشکل کوتاه مدتی نیست و شاید برای ۲۰ تا ۳۰ سال باشد، زیرا ایالات متحده ثروت زیادی دارد، ما قدرت نظامی زیادی داریم، اما جای هیچ سوالی نیست. بهترین سال‌های اوج دلار دقیقاً همین زمان است.

به گفته مک‌دونالد، که به‌عنوان معاون بدهی‌های پرخطر و معاملات اوراق بهادار قابل تبدیل در بانک سرمایه گذاری برادران لیمن فعالیت می‌کرد، ممکن است سیستم مالی سوئیفت با سوق دادن بانک‌ها به سمت جایگزین‌های دیگر، به سلطه دلار آمریکا آسیب برساند. وی گفت: غرب باید هر ۱۰ سال یک بار بازی تحریم سوئیفت را به کار برد، اما آن‌ها از این بازی علیه چندین کشور استفاده می‌کنند. مک‌دونالد معتقد است که دو سال بعد، احتمالاً ارزش دلار بسیار پایین‌تر خواهد بود، زیرا کشور‌ها و بانک‌ها به دنبال راه‌هایی برای دور زدن سوئیفت خواهند بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه معنقد است سلطنت طولانی دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی در خطر است. پوتین پیش بینی کرد که تسویه حساب‌ها با ارز‌های ملی شتاب بیشتری به خود گرفته و به تدریج در سراسر جهان مسلط خواهد شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده