تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۹۲۱۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رابرت کیوساکی: سقوط دلار در راه است

‌می‌متالز - نویسنده و اقتصاددان مشهور آمریکایی به سرمایه‌گذاران هشدار داد که بازار‌های سهام در شرف سقوط هستند و این‌که اقتصاد ایالات متحده به‌سمت رکود پیش می‌رود.

به گزارش می‌متالز، رابرت کیوساکی، نویسنده و اقتصاددان مشهور، به سرمایه‌گذاران هشدار داد که بازار‌های سهام در شرف سقوط هستند و این‌که اقتصاد ایالات متحده به‌سمت رکود پیش می‌رود.

به‌گفته نویسنده کتاب معروف "پدر پولدار پدر فقیر"، احتمال وقوع این پیش‌بینی با این واقعیت افزایش می‌یابد که فدرال رزرو (بانک مرکزی) ایالات متحده میلیارد‌ها دلار "پول جعلی" و بدون پشتوانه چاپ خواهد کرد.

کیوساکی اواخر روز یکشنبه در توییتی نوشت: سقوط بزرگ (اقتصادی) در راه است، رکود ممکن است.

وی همچنین در یک اظهار نظر عجیب پیش‌بینی کرد که تا سال ۲۰۲۵، قیمت بیت‌کوین به ۵۰۰ هزار دلار و قیمت طلا و نقره به‌ترتیب به ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دلار خواهد رسید.

این اقتصاددان توضیح داد که دلیل این پیش‌بینی این است که اعتماد به "پول جعلی" یعنی دلار آمریکا، از بین خواهد رفت. وی درادامه افزود که بیت‌کوین "پول مردم" است و طلا و نقره "پول خداست".

بر اساس این گزارش، در زمان حاضر قیمت نقدی طلا ۱۸۵۶.۵۸ دلار در هر اونس است و هر اونس نقره ۲۱.۹۹ دلار و هر توکن بیت‌کوین ۲۱۸۶۴ دلار است.

این اولین بار نیست که کیوساکی در توییت‌های خود در مورد سقوط قریب الوقوع بازار هشدار می‌دهد. وی پیش از این نیز چندین هشدار مشابه داده بود و در توییتی نوشته بود که همه چیز از جمله قیمت طلا، نقره و بیت‌کوین نیز سقوط خواهد کرد، این امر باعث ایجاد شک و تردید‌هایی در مورد پیش بینی‌های وی شده است.

اخیراً کیوساکی فروپاشی قریب الوقوع بازار‌های مالی را پیش‌بینی کرده بود که به‌گفته وی ممکن است در هفته جاری میلادی اتفاق بیفتد.

تحلیلگران با اشاره به اظهارات کیوساکی تأکید می‌کنند که وی احتمالاً بدتر شدن شرایط بازار را به داده‌های تورمی در ایالات متحده نسبت می‌دهد که در ۱۴ فوریه منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده