تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۸۰۷۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۵۹ درصدی صادرات در همدان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات ۵۶ میلیون دلاری در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: در هفت ماهه امسال بیش از ۵۶ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۸۶ دلار کالا از گمرک استان همدان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، احمد شانیان سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه در کارگروه توسعه صادرات استان همدان، اظهار کرد: میزان صادرات هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۱۵ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال ۳۵ کارت بازرگانی در استان همدان صادر شده است، تصریح کرد: میزان صدور کارت بازرگانی در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: همچنین در این مدت بیش از ۱۷ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۹۱۱ دلار کالا به استان همدان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۶ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه بخش صنعت ۳۴.۱ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در هفت ماهه امسال ۱۹ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۸۵۹ دلار در بخش صنعت صادر شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۶۴ درصدی دارد.

شانیان با اشاره به سهم ۱۸.۴ درصدی کشاورزی از صادرات استان، بیان کرد: ۱۰ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۷۰۹ دلار کالا در بخش کشاورزی از استان همدان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۹ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۸۲ دلار کالا از بخش معدن و صنایع معدنی از استان همدان صادر شده است، خاطرنشان کرد: این بخش ۲۷ درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۲۲ درصدی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اضافه کرد: بخش صنایع دستی و فرش ۸۸ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده به‌طوریکه در هفت ماهه امسال ۲۰ هزار و ۶۶۴ دلار از این بخش صادر شده است.

وی با بیان اینکه مواد شیمیایی ۲۰.۴ درصد از صادرات استان را شامل می‌شود، یادآور شد: ۱۱ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۵۷۲ دلار ماده شیمیایی از استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۶ درصدی دارد.

این مقام مسوول فروسیلیس، کشمش تیزابی، کامپاندپلی وینیل کلراید، میلگرد آجدار، کشمش انگوری، الکتروموتور، بنزین، وازلین غیربهداشتی، سیم آلومینیوم، جار و بطری شیشه‌ای را از عمده کالا‌های صادراتی استان دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده