تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۳۲
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۸۰۷۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بزرگترین تولیدکننده مس اروپا مورد حمله سایبری قرار گرفت

‌می‌متالز - دومین تولیدکننده بزرگ مس جهان مورد حمله سایبری قرار گرفت که سیستم‌های IT را مجبور به آفلاین کرد

به گزارش می‌متالز، اوروبیس که مقر آن در هامبورگ است در بیانیه‌ای کوتاه فاش کرد که این حمله عصر جمعه (۲۸ اکتبر ۲۰۲۲) رخ داد. در این بیانیه آمده است: «این ظاهراً بخشی از یک حمله بزرگتر به صنعت فلزات و معادن بود. در نتیجه، سیستم‌های متعددی در سایت‌های Aurubis به عنوان یک اقدام پیشگیرانه باید خاموش و از اینترنت قطع می‌شدند.»

دقیقاً مشخص نیست که تأثیر آن بر تولید چه بوده است. اوروبیس ادعا می‌کند که سالانه بیش از یک میلیون تن کاتد مس تولید می‌کند و بزرگترین بازیافت کننده فلز در جهان است. مس یک فلز مهم است که در میان چیز‌های دیگر در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری‌های ذخیره انرژی استفاده می‌شود.

«هدف اولیه حفظ تولید و تهیه مواد خام و همچنین تحویل فلزات و محصولات است. با این حال، Aurubis هنوز قادر به ارائه هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عملکرد کامل مجدد سیستم‌ها نیست».

تاسیسات تولید و حفاظت از محیط زیست در سایت‌های ذوب در حال اجرا است و کالا‌های ورودی و خروجی نیز به صورت دستی نگهداری می‌شوند. راه حل‌های انتقالی در حال اجرا هستند تا از هفته آینده دوباره خدمات کامل شرکت را در اختیار شرکای تجاری قرار دهند. مشتریان و تامین کنندگان هنوز هم می‌توانند از طریق تلفن با مخاطبین Aurubis خود ارتباط برقرار کنند.

مشخص نیست که "حمله بزرگتر" به صنعت فلزات چه بوده است، اما اقداماتی که Aurubis انجام می‌دهد مشابه اقداماتی است که سازمان‌ها در شبکه‌های خود باج افزار را پیدا می‌کنند. اداره فدرال امنیت اطلاعات آلمان (BSI) در گزارش جدیدی که هفته گذشته منتشر شد، ادعا کرد که سطح تهدیدات سایبری از ژوئن ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲ بالاتر از همیشه در این کشور بوده است.
این باج افزار را می‌توان به عنوان بزرگترین تهدید نام برد و به یکی از شهرداری‌ها اشاره کرد که پس از در معرض خطر قرار گرفتن در این دوره، مجبور به اعلام فاجعه شد. اولین بار در تاریخ این کشور یک حمله سایبری چنین تاثیری داشته است.

منبع: پلیس فتا

عناوین برگزیده