تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۸۰۷۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خلع ید واحد‌های غیرفعال در شهرک صنعتی بیلوردی/ گردشگری و معادن پیشران‌های توسعه شهرستان هریس

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در شهرک صنعتی بیلوردی، واحد‌های غیرفعال خلع ید و با تامین برق مورد نیاز، این شهرک را تبدیل به کارگاه سازندگی در منطقه و شهرک صنعتی برتر می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی عصر امروز در سفر به شهرستان هریس ضمن بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیلوردی، مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید این شهرستان را در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی کرد.

وی در این جلسه با تأکید بر عزم مدیران استانی برای تحرک بخشی به اقتصاد مناطق پیرامونی کلان‌شهر تبریز و توسعه متوازن در نقاط مختلف استان، خواستار تعامل حداکثری مدیران ادارات و سرپرستان بانک‌های عامل برای بازگشایی مسیر تولید و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در نواحی مستعد و به ویژه شهرستان هریس شد.

کلامی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل شهرک صنعتی بیلوردی از لحاظ موقعیت ممتاز قرارگیری در مجاورت بزرگراه تبریز-هریس-اهر به عنوان نزدیکترین و امن‌ترین بزرگراه در جوار کلان‌شهر تبریز، بر عزم جدی مقامات استانی جهت ارتقای جایگاه این شهرک به عنوان شهرک صنعتی برتر استان تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، مشکلات مالی و نقدینگی صنایع شهرستان را از اولویت‌های اصلی این ستاد تسهیل دانست و بر بررسی موارد مطرح شده توسط مدیران صنایع شهرستان تاکید کد.

وی همچنین بر علاج‌بخشی مشکلات سد اربطان و احداث سد هرزه ورز و تامین برق شهرک صنعتی بیلوردی تاکید و خواستار مساعدت مدیران کل و تسریع در رفع موانع آن‌ها شد.

کلامی گفت: در شهرک بیلوردی، واحد‌های غیرفعال خلع ید و با تامین برق مورد نیاز، این شهرک را تبدیل به کارگاه سازندگی در منطقه و شهرک صنعتی برتر می‌کنیم.

وی یادآور شد: در بحث تامین برق و انرژی در شهرستان هریس تصمیم‌گیری شد که در سطح استانی و ملی برای رونق بیشتر شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و معادن شهرستان که جزو پیشران‌های توسعه در منطقه است، بررسی و اقدام کلی صورت گیرد.

جلیل‌وند، فرماندار هریس هم در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت بخش تولید و توانمندی‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی شهرستان، بر لزوم استمرار حمایت‌های دولت و مجلس از روند توسعه شهرستان هریس و تسهیل روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بهره‌مندی از معادن منطقه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌ویژه صنایع پایین‌دستی مس تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده