تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۸۰۸۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رفع ۱۱ مانع تولیدی واحد‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بررسی و رفع ۱۱ مانع تولیدی واحد‌های صنعتی استان، گفت: برای رفع موانع و تسهیل در واحد‌های صنعتی فعال استان ۱۵۰ مصوبه در سال جاری اجرا شده است.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی، با اشاره به اینکه مجموعا ۱۹۶ واحد تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است، اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون جلسات متعددی برای رفع موانع تولیدی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برای رفع موانع و تسهیل در واحد‌های صنعتی فعال استان مجموعا ۱۵۰ مصوبه از ابتدای سال جاری به مرحله اجرا درآمده است، بیان کرد: در نشست اخیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز مشکلات واحد‌های تولیدی مطرح و بررسی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با طرح موضوعات و مشکلات واحد‌های صنعتی استان در نشست اخیر، ۱۱ مورد از موانع واحد‌های تولیدی بررسی و رفع شد.

رستمی با اشاره به بررسی بخشودگی جریمه بیمه‌ای واحد‌های تولیدی صنعتی استان، گفت: اختصاص تسهیلات از بانک‌های عامل به واحد‌های تولیدی و برگشت زمین‌های تصرف شده این واحد‌ها از موارد مطروحه واحد‌های تولیدی است که بررسی شدند.

وی با بیان اینکه سامانه جذب سرمایه‌گذار از ۲ ماه اخیر تاکنون در بخش‌های صنعتی و تولیدی قطع شده است، عنوان کرد: قرار شده است تا راه‌ندازی مجدد سامانه الکترونیک جذل سرمایه‌گذار، درخواست‌ها به صورت دستی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به احیاء معادن در استان، خاطرنشان کرد: با شروع طرح احیاء معادن مقیاس کوچک از ۲ سال گذشته، تاکنون ۱۴ معدن به چرخه تولید بازگشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده