تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۸۱۰۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

فراز و نشیب در بازار‌های جهانی فولاد

‌می‌متالز - گزارش هفتگی بازار‌های فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش ‌می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد در چین به روند بهبود هفته‌های اخیر ادامه داد و با بیش از ۴ دلار بهبود نسبت به هفته قبل به بالای ۹۸ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید. چشم انداز بازار مثبت شده و فعالان بازار امیدوارند دولت چین محدودیت‌های کرونایی را علی رغم افزایش آمار ابتلا کمتر کند و بسته‌های محرک اقتصادی بیشتری برای حمایت از بازار مسکن اعلام کند تا روند رشد اقتصادی آن بیش از این مختل نشود.

قراضه

هفته گذشته در بازار واردات قراضه در ترکیه متوسط قیمت قراضه سنگین ۸۰-۲۰ نزولی بود و از ۳۴۴ دلار تا ۳۳۶ دلار هم کاهش یافت، ولی پایان هفته با مقاومت عرضه کننده‌ها و معامله‌ای برای قراضه امریکا در قیمت بالاتر، متوسط قیمت بازار هم بهبود یافت و به کمتر از ۳۴۰ دلار هر تن سی اف آر بازگشت.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز افت داشت و از ۳۱۳ دلار به ۲۹۴ دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز با ۱۰ دلار افت به ۳۶۸ دلار هر تن سی اف آر رسید.

بیلت

هفته گذشته میلادی متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس حدود ۴۷۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه بود که تا ۱۵ دلار کاهش قیمت داشت. در بازار واردات چین بیلت تا ۱۰ دلار بهبود هفتگی داشت و به ۴۵۲.۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. در بازار داخلی چین نیز قیمت بیلت تا ۸ دلار بهبود داشت و ۵۰۰ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت ۵ دلار رشد داشت و به ۵۱۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. بیلت صادراتی ایران نیز از ۴۶۳ دلار به ۴۴۹ دلار هر تن فوب کاهش داشت.

مقاطع

هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی به گزارش پلاتس تا ۲ دلار بالا رفت و به ۵۳۷ دلار هر تن فوب رسید. در بازار داخلی چین در بورس شانگ‌های نیز قرارداد میلگرد تا ۱۰ دلار رشد هفتگی داشت و ۵۲۲ دلار هر تن ثبت شد.

میلگرد صادراتی ترکیه ۷ دلار افت داشته ۶۳۰ دلار هر تن فوب ثبت شد.

همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۹۸۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد در ۸۰۰ یورو هر تن درب کارخانه باقی ماند.

ورق

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی آی اس در ۵۴۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه ثابت باقی ماند. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۵۱۷ تا ۵۳۰ دلار به ۵۲۸ تا ۵۳۷ دلار هر تن فوب رسید.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۱۵ یورو افت داشت و ۶۲۵ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی امریکا هم ورق گرم تا ۳۵ دلار کاهش داشته ۶۲۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد.

همچنین اسلب صادراتی سی آی اس افت جزیی ۲.۵ دلاری داشت و ۴۲۷.۵ دلار هر تن فوب شنیده شد.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده