تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۸۱۱۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک نماینده مجلس؛

حمایت از بخش‌های تولیدی کمک بزرگی برای بورس خواهد کرد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تمام توان بازار سرمایه بر این است تا راه برای فعالیت‌های تولیدی باز شده و فعالیت‌های دلالی متوقف شود.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری با بیان اینکه باید هم کار‌های کوتاه مدت و هم اقدامات بلند مدت را در بورس مدنظر قرار دهیم، بیان کرد: تلاش مجلس شورای اسلامی بر این است در راستای بهبود بازار سرمایه هم بسته‌های حمایتی از بازار به کار گرفته شود و هم تغییرات جدی و اساسی‌تری برای آن اعمال شود. واقعیت این است که حمایت از بخش‌های تولیدی کشور به خوبی می‌تواند به بورس کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین برخورد با بخش‌هایی که به دلالی و واسطه‌گری در بازار مشغول هستند نیز کمک بزرگی برای بازار سرمایه خواهد بود.

قادری افزود: تمام توان بازار سرمایه بر این است تا راه برای فعالیت‌های تولیدی باز شده و فعالیت‌های دلالی متوقف شود.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: موانعی برای بورس وجود دارد که باعث شده شفافیت‌ها زیر سوال برود، بنابراین بهتر است تغییرات ساختاری در بورس اعمال شده و مورد نظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاید نیاز است اصلاحات قانونی در بازار سرمایه داشته باشیم تا به واسطه این اصلاحات قانونی مشکلات را برطرف کنیم. به عنوان نمونه، نیاز است در دامنه نوسان قیمت‌ها، اصلاحات قانونی صورت گرفته و همچنین در بسترسازی برای جذب سرمایه‌های بیشتر در بورس اصلاحاتی اعمال شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: از اولویت‌های اصلی و مهم تیم اقتصادی کشور و همچنین حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که تغییر جهتی برای منابع از سیستم بانکی به بورس صورت گرفته و منابعی به سمت بورس هدایت شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده