تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۸۱۱۱۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

معدن سنگ تراورتن آق دره افتتاح شد

‌می‌متالز - شرکت پویا زرکان آق دره که با نماد معاملاتی فزر در بازار سرمایه شناخته می‌شود، در محدوده معدنی خود در نزدیکی شهر تکاب، اقدام به اکتشاف معدن سنگ تراورتن نموده است.

به گزارش می‌متالز، در پی اکتشاف تکمیلی این محدوده، ۴۲۵ هزار تن ذخیره قطعی و ۸۵۰ هزار تن ذخیره احتمالی کشف شد و سالانه ۲۶ هزار تن سنگ تراورتن شکلاتی استخراج می‌شود که به صورت کوپ به بازار عرضه خواهد شد. تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز حفاری و استخراج از معدن سنگ تراورتن آق دره توسط شرکت فزر خریداری شده و عملیات اجرایی آغاز شده است.

در فاز اول، تولید سنگ تراورتن به صورت کوپ آغاز شده و بناست در مراحل بعدی، جهت تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی، کارخانه فراوری سنگ تراورتن در مجاورت معدن احداث شده و محصول نهایی تولید و راهی بازار گردد. گفتنی است سنگ تراورتن، از جمله محصولات مورد استفاده در صنایع ساختمانی است و به دلیل زیبایی، طول عمر زیاد و مقاومت در برابر ساییدگی و تغییرات آب و هوایی، در نمای ساختمان، راه پله، کف پوش و دیوارپوش‌ها استفاده می‌شود و رایج‌ترین سنگ مورد استفاده ساختمانی در کشور است.

از محل راه اندازی معدن سنگ تراورتن، تاکنون ۳۲ نفر به کار مشغول شده اند که با ساخت کارخانه و تکمیل زنجیره، این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد. مسوولان شرکت فزر تاکید کرده اند که در آینده نزدیک، فرآیند ساخت کارخانه آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است که فزر، به معدن طلا مشهور است و اولین معدن طلایی است که در بورس عرضه شده است.

منبع: افکار نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده