به گزارش میمتالز، علیرضا صلواتی مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد، درباره وضعیت راه آهن مبارکه-سفید دشت- شهرکرد با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه اظهار کرد: پیشرفت قطعه اول پروژه ۶۰ درصد، قطعه دوم ۹۷ درصد، قطعه سوم ۳۲ درصد، قطعه چهارم ۲۱ د صد است که میانگین پیشرفت پروژه ۶۰ درصد است.
مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد گفت: پیشرفت فیزیکی تونلها اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.
صلواتی افزود: قطعه اول این طرح ملی از مبارکه تا سفید دشت به طول ۴۱ کیلومتر، قطعه ۲ از سفید دشت تا گردنه زردیها به طول ۲۲ کیلومتر، قطعه سوم از زردیها تا ابتدای شهرک صنعتی شهرکرد به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه چهارم از شهرک صنعتی تا شهرکرد به طول ۱۰ کیلومتر است که در مجموع کل این مسیر ۹۰ کیلومتر است.
مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد بیان کرد: اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور، دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به ظرفیتهای اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیتهای ریلی، کاهش ترافیک بین استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان محرومیتزدایی و رویکرد توسعه متوازن در استانهای مرکزی کشور از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.
این مقام مسوول به برخی جزئیات پروژه راهآهن شهرکرد- اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه به دلیل اختلاف ارتفاع مبدأ تا مقصد (حدود ۴۰۰ متر اختلاف ارتفاع)، مشخصههایی دارد که از مناطق کوهستانی و نیمهکوهستانی میگذرد و به همین دلیل دارای ۱۵ رشته تونل با طول تقریبا ۶ کیلومتر است که ۱۴ تونل آن کاملا فعال بوده و عملیات دو تونل نیز به اتمام رسیده است.
به گفته صلواتی این پروژهها شامل ۴ پل بزرگ به طول نزدیک به ۳ کیلومتر است که عملیات همه پلها در حال انجام است.
مجری طرح ملی راه آهن اصفهان – شهرکرد خاطر نشان کرد: برای این پروژه در سال جاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و با وجود مطالبات بالغ بر ۲۵۰ میلیاد تومانی پیمانکاران عملیات احداث آن تاکنون دچار وقفه نشده است.