تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۰۰۱۷۹

پیشرفت ۷۰ درصدی زیرسازی راه آهن شهرکرد -سفیددشت- مبارکه

‌می‌متالز - معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه راه آهن شهرکرد سفیددشت- مبارکه در مرحله زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش می‌متالز، حمید ربیعی با اشاره به اینکه راه آهن شهرکرد سفیددشت- مبارکه در مرحله زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال ۱۴۰۱ اعتبارات نسبتاً خوبی به این پروژه تزریق شد، اما چون سال‌های گذشته مشکل تأمین اعتبار داشتیم هنوز مطالبات پیمانکاران زیاد است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا اتمام پروژه اعتبار نیاز داریم.

ربیعی اضافه کرد: ما از معدود استان‌هایی هستیم که به شبکه ریلی کشور متصل نیستیم از این رو اتمام این پروژه نقش بسزایی در جابجایی بار و مسافر و از سوی دیگر توسعه استان دارد.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با تأمین اعتبارات لازم تا پایان سال ۱۴۰۲ زیرسازی به پایان برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: راه آهن شهرکرد سفیددشت- مبارکه ۲ ایستگاه مسافری و باری در شهرکرد و سفیددشت دارد و همچنین دو ایستگاه باری که در منطقه ویژه فرخشهر و لنجان اصفهان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده