تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۸۱۵۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وارد‌کنندگان ماشین‌آلات چاپ از پرداخت مالیات معاف شدند

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران از معافیت مالیاتی وارد‌کنندگان ماشین‌آلات چاپ خبر داد و گفت: واحد‌های چاپی دارای مجوز می‌توانند بدون نیاز به تاییدیه مجزا از معافیت مربوطه بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با اشاره به اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده واردات ماشین آلات چاپ، گفت: وزارت اقتصاد و دارائی مهرماه امسال یک بخشنامه ابلاغی به واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی ارسال کرد که با تشخیص وزارت صنعت معدن تجارت، از پرداخت مالیات ارزش افزوده بر واردات ماشین آلات معاف هستند.

وی با بیان اینکه واحد‌های چاپی با توجه به اینکه زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند از پرداخت مالیات برارزش افزوده معاف نشده بودند، ادامه داد: با تشخیص وزارت صمت، تنها برای واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی این معافیت اجرا می‌شد؛ اتحادیه چاپخانه داران تهران به این موضوع اعتراض کرد و پس از رایزنی‌های انجام شده، واحد‌های چاپی نیز در زمره این معافیت قرار گرفتند.

ابوالحسنی گفت: چاپخانه‌ها از پرداخت ۹ درصد مالیات برارزش افزوده واردات ماشین آلات چاپ معاف هستند. واحد‌های چاپی دارای مجوز که برای ورود ماشین آلات و تجهیزات نو یا مستمعل، مراحل قانونی ثبت سفارش را طی کردند، می‌توانند بدون نیاز به تاییدیه مجزا از معافیت مربوطه بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده