تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۸۱۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تاکنون ۴۰۴ هزار نفر اقدام به خرید اوراق بیمه سهام کرده‌اند

فقط چند ساعت برای بیمه سهام وقت باقی است

‌می‌متالز - سهام داران حقیقی فقط تا ساعت ۱۲.۳۰ فرصت دارند با خرید یک ریالی نماد «سهام یار» سبد سهام خود را بیمه کنند.

به گزارش می‌متالز، بیمه سهام یا همان اوراق اختیار فروش تبعی سبد سهام که توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه در نماد «سهام‌یار» با هدف حمایت از سهامداران حقیقی ایجاد شده بود، تا پایان ساعت معاملاتی امروز بازار سرمایه یعنی تا ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه وقت دارند تا سبد سهام خود را بیمه کنند، لذا افرادی که تا کنون سبد سهام خود را بیمه نکرده‌اند، هرچه زودتر اقدام به خرید سهام یک ریالی نماد «سهام یار» کنند.

بیمه سهام یا اختیار فروش تبعی یکی از راهکار‌های دولت است که برای تضمین بازدهی سهام‌داران به کار می‌رود. سرمایه‌گذارانی که از این روش استفاده می‌کنند علاوه بر تضمین سود، از اصل سرمایه خود نیز محافظت خواهند کرد. لازم به ذکر است که دریافت حداقل ۲۰ درصد سود سالیانه در سررسید، یکی از مزایای تضمین شده بیمه سهام است.

اولین گام برای استفاده از این طرح، خرید یک ورق اختیار فروش تبعی به ارزش ۱ ریال است. روش خرید این اوراق با روش خرید سهام مشابه است و نیازی به مراجعه حضوری به کارگزاری یا سازمان بورس ندارد. کافی است نماد «سهام یار» را در سامانه معاملاتی کارگزاری خود جست‌وجو کنید.

این طرح شامل کسانی می‌شود که ارزش پرتفوی آن‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان باشد. توجه به این نکته ضروری است که بیمه سهام فقط به سهم‌های به بازار بورس و فرابورس (به جز بازار پایه) تعلق می‌گیرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که سهام‌دار تنها در شرایطی می‌تواند از این طرح استفاده کند که تمام سهام ابتدایی خود را تا یک سال نگهداری کند و به فروش نرساند.

در پایان لازم به ذکر است که برای بیمه کردن سهام، ترکیب پرتفوی شما در آخرین روز معاملاتی چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ در نظر گرفته می‌شود.

در جدول زیر تعداد معاملات نماد «سهام یار» را مشاهده می‌کنید که در مجموع نزدیک به ۴۰۴ هزار نفر تا روز گذشته اقدام به خرید «سهام یار» با قیمت یک ریال کرده اند.

فقط چند ساعت برای بیمه سهام وقت باقی است

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده