تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۸۱۶۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

غرب زنجان در توسعه، عقب‌ماندگی دارد/ زنجان چهارمین استان معدن‌خیز کشور است

‌می‌متالز - استاندار زنجان از توسعه استان در مناطق شمال، جنوب و شرق استان خبر داد و گفت: غرب زنجان، توسعه‌یافته نیست که تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه این سمت از استان در اولویت برنامه‌های مدیریت استان قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، محسن افشارچی در دیدار با وجیه‌الله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از توسعه استان در مناطق شمال، جنوب و شرق استان خبر داد و اظهار کرد: غرب زنجان، توسعه‌یافته نیست که تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه این سمت از استان در اولویت برنامه‌های مدیریت استان قرار گرفته است.

استاندار زنجان با اشاره به عزم مجموعه مدیریت استان برای توسعه غرب استان تصریح کرد: بهره‌برداری از معادن واقع در غرب زنجان می‌تواند گامی در راستای توسعه و پیشرفت‌های اقتصادی منطقه است.

وی تصریح کرد: بی‌شک فعالیت‌های معدنی ۱۰ ساله در غرب، آورده خوبی نیز برای شهر زنجان خواهد داشت.

افشارچی با بیان اینکه در شمال، جنوب و شرق استان به لحاظ توسعه یافتگی شرایط نسبتا مطلوبی حاکم است، افزود: در مسیر تهران به زنجان، استقرار حجم زیادی از صنایع وجود دارد که نقش مهمی در توسعه استان در این سمت ایفا می‌کند که به عنوان نمونه در ابهر، به نسبت جمعیت ۱۰ تا ۲۰ هزار نفری آن، حجم بیشتری از صنایع مستقر شده است.

استاندار زنجان گفت: شمال و جنوب زنجان هم به لحاظ توسعه یافتگی شرایط بهتری دارد.

وی با اشاره اینکه زنجان چهارمین استان معدن‌خیز کشور است، ادامه داد: با توجه به لزوم ایجاد درآمد‌های غیر نفتی برای کشور باید دنبال راهکار‌های کسب ثروت در حوزه‌های غیر از سبد درآمد‌های نفتی بود.

افشارچی با تاکید بر اینکه سبد درآمد و ثروت کشور باید متفاوت و متنوع باشد، تصریح کرد: ما از همه سرمایه‌گذارانی که برای سرمایه‌گذاری بدون سقف در استان اقدام می‌کنند، استقبال می‌کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد فاضلاب زنجان تصفیه می‌شود، گفت: این اقدام نشان می‌دهد که مساله تخصیص آب جدی گرفته شده است و استفاده از پساب در صنایع نیز شروع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده