تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۸۱۲۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت خبر داد

ثبت سفارش ۱۱۹ دستگاه و تجهیزات مربوط به حوزه معدن

‌می‌متالز - معاون وزیر و رئیس هیئت‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از ثبت سفارش ۱۱۹ دستگاه و تجهیزات مربوط به حوزه معدن از جمله حفاری خبر داد و افزود: ۵۰ دستگاه از این تعداد وارد شده و بقیه هم به تدریج وارد خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، وجیه‌الله جعفری شامگاه دیروز (۲۹ آبان‌ماه) در دیدار با بهره‌برداران معدنی و مدیران واحد‌های صنایع معدنی استان زنجان، به برگزاری سه دوره آموزش حفاری با توجه به کمبود مهارت در این حوزه اشاره و تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ادامه می‌یابد.

وی به اکتشافات انجام شده در حوزه معدن با ذخایر قابل قبول طلا، سنگ آهن، مس و ... اشاره کرد و گفت: ارزش برجای این اکتشافات ۲۷ میلیارد دلار برآورد شده که بعد از بهره‌برداری افزایش می‌یابد.

جعفری با تاکید بر پرریسک بودن بخش اکتشاف در حوزه معدن، افزود: می‌توان گفت این بخش یک اقدام حاکمیتی بوده که توسط ایمیدرو در حال انجام است.

معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی به اکتشافات انجام شده در حوزه معدن با ذخایر قابل قبول طلا، سنگ آهن، مس و ... اشاره کرد و گفت: ارزش برجای این اکتشافات ۲۷ میلیارد دلار برآورد شده که بعد از بهره‌برداری افزایش می‌یابد.

این مسوول برگزاری مزایده را یک اقدام غیرقابل اجتناب برای حفظ حقوق دولت دانست و ادامه داد: در مورد ذخایر معدنی در اکتشافات نیازمند مطالعه در سه‌لایه برای مشخص شدن میزان واقعی هستیم که خروجی آن اعلام خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه آئین‌نامه حقوق دولتی از معادن هنوز عملیاتی نشده است، افزود: این موضوع در ماده ۱۴ مشخص شده است که باید عملیاتی هم شود.

معاون وزیر و رئیس‌هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی بر لزوم عارضه‌یابی معادن غیرفعال تاکید کرد و گفت: در مورد صندوق بیمه هم باید استان وارد کار شده و از ظرفیت موجود برای پیشبرد اهداف استفاده کند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی باید از کار اجرایی پرهیز کند، ادامه داد: کار سازمان باید مطالعه و راهبری امور باشد و اگر به حوزه اجرایی وارد شود یعنی اینکه با اعضای خود رقابت می‌کند.

جعفری با تاکید بر مشخص بودن محدوده و ذخایر معدن انگوران، تصریح کرد: در این مورد وزارتخانه می‌تواند به عنوان راهبر، فعالان حوزه سرب و روی را برای فعالیت در کشور‌های دیگر راهبری کند که زمینه این فعالیت در قزاقستان هموار است، ولی در افغانستان هم می‌توان فعالیت کرد که لازمه آن تشکیل کنسرسیومی از فعالان این حوزه برای انجام کار مشارکتی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده