تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۸۱۶۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توزیع ۴۰۰ هزار تن زغال سنگ ارزان در کابل آغاز شد

‌می‌متالز - معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا اعلام کرد روند انتقال زغال‌سنگ برای توزیع ارزان قیمت به ساکنان شهر کابل آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان امروز سه‌شنبه ۱ قوس، با نشر اعلامیه‌ای گفت روند انتقال زغال‌سنگ به کابل برای فروش ارزان به شهروندان را آغاز کرده‌است.

بر بنیاد اعلامیه این نهاد دولتی، ۴۰۰ هزار تن زغال سنگ بر بنیاد پلانی که از قبل برنامه‌ریزی شده است در ۳۲ نقطه شهر کابل جابجا و به مردم فروخته خواهد شد.

در اعلامیه آمده است روند انتقال و جابجایی زغال‌سنگ به ۸ شرکت سپرده شده بود.

پیش از این ریاست الوزرا اعلام کرده بود به منظور ارائه زغال‌سنگ به قیمت ارزان به باشندگان شهر کابل، چنین اقدامی را روی دست گرفته است.

قرار است زغال‌سنگ دولتی با قیمت هر تن ۹ هزار افغانی به مردم توزیع شود؛ در حالی که قیمت زغال‌سنگ در بازار آزاد هر تن تا ۱۴۵۰۰ افغانی رسیده‌است.

از سوی دیگر، معاونت اقتصادی ریاست الوزرا گفته است به کمیته ویژه کنترل قیمت گاز نیز هدایت داده تا تدابیر احتیاطی خود را روی دست بگیرد.

این معاونت پیش از این گفته بود که برای کنترل قیمت گاز مایع، کمیته‌ای ویژه متشکل از سکتور خصوصی و دولتی را موظف کرده‌است.

از اوایل سال جاری تاکنون، با توجه به افزایش صادرات زغال‌سنگ به پاکستان، قیمت این ماده مهم سوختی در بازار‌های داخلی کشور به شدت بلند رفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده