تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۸۱۸۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت بزرگترین کارخانه تولیدی کنسانتره زغال سنگ در مازندران

‌می‌متالز - نیکو، مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی زیرآب با بیان این که این کارخانه بزرگترین و تنها تولیدکننده زغال سنگ دولتی در کشور است، گفت: این کارخانه بزرگترین تولیدکننده کنسانتره زغال سنگ است.

به گزارش می‌متالز، نیود نیکو این شرکت را بزرگترین و تنها تولیدکننده زغال سنگ دولتی کشور یاد کرد و گفت: این کارخانه از بزرگترین تولیدکنندگان کنسانتره زغال سنگ کک شو کشور است.

وی با اشاره به نقش کارخانه در تامین زنجیره فولاد به کارخانه فولاد و کک سازی زرند، افزود: در سال ۸۴ این شرکت دوباره به بخش دولتی برگشت و کارخانه زغال شویی و سایت در دست دولت باقی ماند.

وی کارخانه را ۵۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: این کارخانه در تامین کک داخلی نقش موثری دارد و تلاش می‌کنیم از واردات زغال سنگ و خروج ارز از کشور جلوگیری کمیم.

نیکو با اشاره به فعال سازی معدن گلیران با ۵۷ میلیون تن ذخیره طی سه سال گذشته افزود: برنامه ما این است که با جذب سرمایه گذاری دو بلوک دیگر از این معدن را فعال کنیم و تولید را به ۱۵۰ هزار تن در سال برسانیم.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز یادآور شد: امیدواریم با جذب سرمایه گذاری معادن گردنه سر و سفید ریز را که سال‌های سال بلااستفاده مانده است، را فعال کنیم.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده