تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۸۲۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات خودرو‌های سنگین با هزینه گمرکی پایین در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مصوبه این کمیسیون برای واردات کامیون و کامیونت با هزینه گمرکی پایین توسط رانندگان و مالکان این نوع خودرو‌ها خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز خود مصوب کردند که رانندگان و مالکان خودرو‌های سنگین می‌توانند با پرداخت هزینه گمرکی ۱.۵ درصدی یک دستگاه کامیون یا کامیونت را به کشور وارد کرده و پلاک‌گذاری کنند.

وی افزود: با این مصوبه اختیار واردات این خودرو‌ها از واردکنندگان گرفته شده و به خود رانندگان و مالکان خودرو‌های سنگین داده شده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: براساس این مصوبه کسانی واجد شرایط واردات و پلاک‌گذاری این خودرو‌ها هستند که یا راننده باشند و یا کارت هوشمند سوخت دیزل فعال به نام‌شان باشد.

جدی خاطرنشان کرد: کسانیکه صاحب خودروی سنگین هستند و پلاک آن‌ها فعال است باید یا خودروی خود را اسقاط کنند و یا بفروشند تا بتوانند کامیون با پرداخت هزینه گمرکی ۱.۵ درصد به کشور وارد کنند.

وی افزود: این مصوبه در جلسه علنی فردای مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری اقتصادی ایران

عناوین برگزیده