تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۸۲۱۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

«گهرزمین» سرآمد اشتغالزایی پایدار در منطقه

‌می‌متالز - نقش‌آفرینی فعال در آینده صنعت فولاد کشور از طریق بهره‌برداری پایدار و ارزش‌افزا از بزرگترین معدن سنگ‌آهن خاورمیانه با تولید سالانه ۱۰ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن و ۱۰ میلیون تن گندله از جمله اهداف مدنظر چشم‌انداز شرکت سنگ‌آهن گهرزمین محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، معدن سنگ‌آهن گهرزمین دارای ذخیره زمین‌شناسـی بالغ بر ۶۴۰ مـیـلیون تن است که بر اسـاس طراحی‌های صورت گرفته حدود یک سوم از ذخیره مذکور به صورت روباز و بقیه از طریق استخراج زیرزمینی استحصال می‌شود. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سالیانه ۱۵ میلیون تن سنگ‌آهن و ۶۰ میلیون تن باطله و آبرفت با نسبت باطله‌برداری ۴ به ۱ از این معدن استخراج می‌شود.

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین به منظور بهره‌برداری از بزرگترین معدن سنگ‌آهن خاورمیانه و تبدیل منابع‌طبیعی به محصولات با ارزش‌افزوده با بهره‌گیری از علم‌وتکنولوژی روز و با هدف تامین نیاز‌های زنجیره فولاد و از همه مهمتر افزایش نرخ اشتغال و رشد درآمد ملی؛ طی سال‌های فعالیت خود اقدامات قابل‌توجه و چشمگیری را انجام داده است.
با توجه به موقعیت جانمایی معدن سنگ‌آهن گهرزمین در منطقه سیرجان و وجود نیروی‌انسانی فراوان و جوان در این منطقه؛ از شرکت‌های معدنی، تولیدی و صنعتی حاضر در منطقه انتظار می‌رود که در ایجاد و حفظ اشتغال موجود اقدامات متعدد و متنوعی داشته باشند.

در همین راستا توجه به نیروی‌های بومی و نگاه ویژه به چگونگی وضعیت معیشت نیروی‌انسانی؛ هنری است که شرکت گهرزمین در این عرصه از خود به نمایش گذاشته است.

در نقطه‌ای که معدن همچون قلب تپنده در حال فعالیت است و تولید همچون خون در رگ‌ها دائما در حال جوشش و جریان است؛ نیروی‌انسانی و اشتغال مولد تکمیل‌کننده راه است.

در همین راستا و در هفته‌ای که گذشت تعدادی از مسوولان شهرستان بردسیر طی بازدید از پروژه‌های شرکت سنگ‌آهن گهرزمین؛ عزم این شرکت در اشتغالزایی پایدار را ستودنی دانستند.

بر اساس این گزارش امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده‌انتظامی و تنی چند از مسوولان شهرستان بردسیر ضمن بازدید از محل اجرای پروژه‌های شرکت سنگ‌آهن گهرزمین؛ بر لزوم همکاری هر چه بیشتر مسوولان شهرستان در راستای تحقق و به ثمر نشستن این پروژه‌ها تاکید و ابراز آمادگی کردند.

در ابتدای این بازدید محمد گلبن از روند و مراحل اجرای طرح‌های توسعه گهرزمین از جمله تولید آهن‌اسفنجی، ذوب، نورد و سایر زیرساخت‌های لازم (تامین برق، آب، گاز و …) در بردسیر توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه امام‌جمعه بردسیر ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در منطقه گفت: خوشبختانه اکثر شاغلان این پروژه‌ها از بومیان شهرستان خواهند بود که این مهم جای خرسندی دارد.

وی با تاکید بر اینکه «عزم گهرزمین در اشتغالزایی پایدار ستودنی است»، در ادامه بر لزوم همکاری‌های بیشتر مسوولان شهرستان در راستای تحقق و به ثمر نشستن این پروژه‌ها تاکید کرد.

فرماندار بردسیر نیز در این بازدید ضمن تشکر از مدیرعامل و هیات‌مدیره شرکت گهرزمین و همچنین تیم اجرایی این پروژه‌ها گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح‌ها شاهد اشتغالزایی وسیعی در سطح منطقه خواهیم بود.

به گفته وی در صورت اجرای این پروژه‌ها در حدود ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۸ هزار نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال صورت خواهد گرفت. حال با توجه به اینکه اشتغالزایی نمونه بارز جهاد اقتصادی به شمار می‌رود و بحث اشتغالزایی در مناطق محروم موجب دلگرمی مردم به نظام و ایجاد بارقه‌های امید و دعای خیر آن‌ها می‌شود؛ امید است شرکت گهرزمین با اجرای این پروژه‌ها و تحقق میزان اشتغال مذکور بتواند در این عرصه نیز سرآمد سایر رقبای خود باشد.

منبع: اقتصاد ملت

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده