تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۸۲۳۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات جدید از اصلاحیه قانون پایانه‌های فروشگاهی/ امکان بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم فراهم خواهد شد؟

‌می‌متالز - رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به ارسال لایحه اصلاحی قانون پایانه‌های فروشگاهی به مجلس، گفت: اجرای تدریجی قانون و امکان بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم از جمله پیشنهاداتی هستند که به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ششمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان با اشاره به مهم‌ترین تمهیدات سازمان برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: اجرای تدریجی قانون، امکان بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم، امکان دریافت صورتحساب‌های خارج از سامانه مودیان و همچنین تفکیک قانون مالیات بر ارزش افزوده از قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان پیشنهاداتی هستند که لایحه اصلاحیه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به مجلس ارائه شده است.

در ادامه جلسه، رئیس مرکز تنظیم مقررات قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان گزارشی از آخرین وضعیت اجرای قانون توسط شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس ارائه و اقدامات صورت گرفته در این حوزه را تشریح کرد.

لازم به ذکر است، براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی کلیه فعالان اقتصادی به صورت یکباره مشمول اجرای قانون می‌شوند، اما با توجه به امکانات زیرساختی و در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی سازمان امور مالیاتی قصد دارد تا اجرای قانون را مانند قانون مالیات ارزش افزوده به صورت مرحله‌ای انجام دهد. برای این منظور نیاز به تغییر قانون وجود داشت، در نتیجه سازمان امور مالیاتی اقدام به ارائه لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی کرده است.

گفتنی است، در ابتدا تلاش شد تا اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از مسیر شورای هماهنگی سران سه قوه پیگیری شود، اما مصوبه شورا به تایید مقام معظم رهبری نرسید و قرار براین شد تا اصلاح قانون از مسیر مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده