تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۸۳۵۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فایننشال تایمز برخی مفاد بسته نهم تحریمی علیه روسیه را فاش کرد

‌می‌متالز - روزنامه فایننشال تایمز می‌گوید صنعت معدن روسیه، ۳ بانک روسی و ۱۸۰ فرد روس‌تبار احتمالاً در بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا گنجانده شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از افراد مطلع گزارش داده است که کمیسیون اروپا در حال بررسی ممنوعیت سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش معدن روسیه به عنوان بخشی از مجموعه جدید تحریم‌ها علیه این کشور است.

گفته می‌شود این ممنوعیت بخشی از نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا است که مقامات قصد دارند در روز‌های آینده با کشور‌های عضو در خصوص آن گفتگو کنند. مقامات اروپایی ابراز امیدواری کرده‌اند که تا پایان هفته آینده با دور جدید تحریم‌ها موافقت شود.

فایننشال تایمز می‌گوید بسته تحریمی جدید همچنین می‌تواند شامل کنترل صادرات فناوری‌های غیرنظامی باشد که بروکسل مدعی است روسیه از آن‌ها در کارخانه‌های اسلحه‌سازی خود استفاده می‌کند. همچنین ممنوعیت معاملات با ۳ بانک دیگر روسیه و تحریم‌های هدفمند علیه ۱۸۰ فرد دیگر نیز احتمالاً در بسته تحریمی جدید گنجانده شده است.

گفتنی است، در حال حاضر تحریم‌های مختلفی از کشور‌های غربی علیه روسیه وضع شده که بر بخش‌های مختلف خود این کشور‌ها و به طور خاص اروپا تأثیر گذاشته است. اروپا که به دلیل اعمال این تحریم‌ها زمستان سختی را پیش رو دارد، به تازگی برای نفت خام روسیه سقف قیمت اعمال کرده تا درآمد‌های روسیه را کاهش داده و قیمت انرژی را کنترل کند. اقدامی که به عقیده برخی کارشناسان، تأثیر چندانی بر درآمد‌های روسیه نخواهد داشت و به جای آن بازار انرژی را دچار انقباض خواهد کرد.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در واکنش به اقدامات اخیر کشور‌های اروپایی، اعلام کرد که تحریم‌ها علیه صنعت انرژی روسیه برای اروپا مضر و به طور خاص اقتصاد آلمان مضر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده