تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۸۳۶۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیگیری مطالبات بخش معدن در اولویت مدیریت جدید صمت زنجان است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در بخش معدن در این استان جای کار بسیاری وجود دارد، گفت: پیگیری مطالبات بخش خصوصی و توسعه بخش معدن از رویکرد‌های مهم مدیریت جدید صمت استان است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی منفرد روز شنبه در جلسه مشترک با هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان، با تاکید بر اینکه به دنبال کار جدی و حل مشکلات و استفاده مفید از زمان هستیم، افزود: برگزاری جلسات کارشناسی بین اتاق بازرگانی و سازمان صمت در راستای ایجاد ارتباط قوی و همچنین حل مشکلات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه بین اتاق بازرگانی و سازمان صمت زبان مشترک وجود دارد که می‌تواند به تسهیل در پیگیری و حل مشکلات بخش خصوصی و توسعه اقتصادی استان زنجان کمک شایانی کند، اظهار داشت: پیگیری و حل مشکلات بر اساس اولویت بندی و به صورت موردی و بر اساس یک برنامه مشخص از جمله رویکرد‌های سازمان در دوره جدید است.

گلشنی منفرد در بخش دیگری از سخنان خود توسعه دانش فنی را از جمله خواسته‌های اداره کل صمت استان از اتاق بازرگانی زنجان عنوان کرد و گفت: بر روی دانش فنی در رهنمون کردن سرمایه‌ها باید کار بیشتری صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به حل و پیگیری مشکلات بخش خصوصی با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت در استان، اظهار کرد: عمده مشکلات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به دفعات و در جلسات مختلف بیان شده، این مشکلات باید با اولویت بندی در بازه زمانی مشخص مورد اهتمام و بررسی و پیگیری و حل مسوولان قرار گیرد.

علی یگانه فرد با تاکید بر اینکه نتیجه حل مشکلات و خروجی آن باید برای فعالان بخش خصوصی و اقتصادی ملموس باشد، تصریح کرد: حل و پیگیری مشکلات بخش خصوصی باید با اجتناب از موازی‌کاری در بخش‌های مختلف انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر آمادگی اتاق در همکاری‌های همه‌جانبه و منسجم با سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند پیگیری و حل کارشناسی مشکلات فعالان اقتصادی و در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، کارشناسی، روابط عمومی و رسانه تبلیغات و ... همکاری‌های گسترده‌ای را داشته باشد.

یگانه فرد با اشاره به تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان در سال ۱۳۹۹ و به روز رسانی آن به صورت سالانه، تصریح کرد: هدف از تدوین این نقشه راه، ایجاد یک ریل گذاری در مسیر توسعه تجارت خارجی و حرکت بر اساس یک نقشه راه مشخص و رسیدن به یک نتیجه ملموس و افزایش صادرات استان زنجان بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به سفر سفیر برزیل به استان و بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، ابراز کرد: ظرفیت‌های خوب استان و زمینه‌های همکاری مشترک با برزیل در صنایع غذایی و معدنی می‌تواند در توسعه تجارت و اقتصاد استان زنجان نقش بسزایی را ایفا کند و این آمادگی وجود دارد تا با همکاری سازمان صمت استان امور را پیگیری کنیم.

در این جلسه همچنین اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و مسائلی از جمله همکاری‌های مشترک و کارشناسی شده برای حل مشکلات بخش خصوصی، موضوع قوانین دست و پا گیر و بخشنامه‌های خلق الساعه در بخش‌های مختلف اقتصادی، پیگیری حل مشکلات صادرکنندگان و تعهدات ارزی، توسعه بخش صنعت معدن و تجارت، مشکلات بخش معدن و توسعه کار و اکتشافات در این بخش، جلوگیری از موازی کاری و عارضه یابی ستاد‌های اقتصادی حل مشکلات فعالان اقتصادی و برگزاری جلسات کارشناسی در تبادل نظر و حل مشکلات را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده