تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۱
بازدید: ۴۱۲
کد خبر: ۲۸۳۷۹۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد

کک ۵۰۰ میلیارد تومان پول آورد

‌می‌متالز - کارخانه کک طبس از آغاز امسال ۵۰۰ میلیارد تومان کک متالورژیکی تولید کرده است.

به گزارش می‌متالز، زارع نیا رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: از آغاز امسال، بیش از ۷۰ هزار تن کک متالورژیکی با فرآوری کنسانتره زغال سنگ در کارخانه کک طبس تولید شده است.

او افزود: تولیدات این کارخانه به استان‌های اصفهان، یزد و کرمان برای استفاده در صنایع فولادی سازی ارسال می‌شود و بخشی از آن هم که در صنایع ایران استفاده نمی‌شود به پاکستان صادر می‌شود.

زارع نیا با بیان اینکه کارخانه کک طبس یکی از بزرگترین کارخانه‌های کک متالوژیکی با تکنولوژی بازیافت حرارتی است عنوان کرد: مجموعه کک سازی طبس با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به دنبال تولید ۳۰۰ هزار تن کک است تا بتواند نیاز داخلی را تأمین کند.

نصیری مدیرعامل شرکت کک طبس نیز گفت: علی رغم ذخایر بسیاری از زغال سنگ که در اختیار داریم، اما وارد کننده کک و گا‌ها هم زغال سنگ هستیم، اما شرکتی مانند شرکت کک طبس می‌تواند با حداکثر ظرفیت کار کردن، این خلأ را جبران کند تا ارز کمتری خارج شود.

او افزود: شرکت کک طبس حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تن کک در سال تولید می‌کند که رسیدن به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن کک سازی، بخشی از این واردات را جبران می‌کند.

نصیری با اشاره به اینکه برای رسیدن به استاندارد بالایی از کک نیازمند واردات بخشی از زغال سنگ هستیم ادامه داد: به غیر از ذوب آهن، سایر بخش‌ها با مصرف کک تولید داخل مشکل ندارند و تنها برای صنایع ذوب آهن باید کک خالص تری استفاده کرد که نیازمند واردات کک یا زغال سنگ با کیفیت بالاتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده