تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۳۱۹۵۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نصیرایی مطرح کرد:

بهره‌برداری از فاز ۵ و ۶ کارخانه کک طبس

‌می‌متالز - نماینده مردم طبس در مجلس از حضور خود به همراه جمعی از مسوولین کشوری، استانی و شهرستانی به جهت بهره برداری از باتری‌های ۵ و ۶ کک، در مجتمع کک طبس خبرداد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به همراه " نصرفرد" مدیرعامل شرکت هواپیمایی پارس ایر و "آرمین محمدی" مدیرعامل شرکت یگانه اندیش سرمایه به طبس سفرکرد.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی پس از ورود به طبس به همراه مهمانان خود به آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) و باغ تاریخی گلشن رفت.

صعودی دیگر در کک و هواپیمایی

نصیرایی به همراه آرمین محمدی مدیرعامل شرکت یگانه اندیش سرمایه، کاپیتان نصرفرد مدیرعامل شرکت هواپیمایی پارس ایر و جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی به جهت بهره برداری از باتری‌های ۵ و ۶ کک، در مجتمع کک طبس حاضر شدند.

تلاش‌های مستمر، پیگیری‌ها و رای‌زنی‌های نماینده مردم در سطوح مختلف در سال‌های قبل منجر به راه اندازی باتری ۳ و ۴ و امروز باتری ۵ و ۶ شد. با این بهره برداری نیروی انسانی بیشتری در صنعت کک بکار گرفته می‌شود.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ۶۴ نوع ماده معدنی در منطقه طبس وجود دارد لذا این منطقه به معنای واقعی کلمه می‌تواند عسلویه معدنی کشور باشد.

مجید نصیرایی افزود: این افزایش تولید در مجتمع کک محصول تلاش، جدیت و خواسته همه مجموعه‌های شهرستانی، استانی و ملی است که بعد از سال‌ها رکود شاهد بهره‌برداری از آن هستیم. مجتمع کک طبس ظرفیت بزرگی است که می‌تواند برای صنایع کلان کشور کاربردی باشد و از واردات کک بی نیاز شویم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود همه مسئولان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بخش خصوصی را حمایت کنند تا شاهد رونق تولید باشیم.

وی یادآور شد: ۴۵۰ هزار تن ظرفیت تولید کارخانه کک سازی با افتتاح این ۲ باتری افزایش یافت که قطعا به گردش مالی این مجموعه کمک شایانی می‌کند.

نصیرایی گفت: باید از واردات کک به کشور بی نیاز شویم تا تولید داخل حمایت شود و جلوگیری از خام فروشی مهمترین اقدامی است که باید برای اجرایی شدن آن به تکمیل زنجیره‌های تولید کمک کرد.

کارخانه کک طبس در ۶۵ کیلومتری طبس قرار دارد و کک یکی از مهمترین مواد اولیه در فرآیند تولید آهن به روش کوره بلند است.

مجتمع کک طبس پس از کک‌سازی ذوب آهن اصفهان و فولاد زرند ایرانیان، عنوان سومین مجتمع صنعتی تولید کک کشور را از آن خود کرده و این واحد فرآوری که با زیربنای ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع ایجاد شده، زمینه اشتغال ۲۹۵ نفر را فراهم آورده است. حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی بیش از ۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

دیدار با کشاورزان در منطقه

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی که مکررا در صحن علنی مجلس و در گفتگو با وزرا درخصوص مطالبات و مشکلات کشاورزان پیگیر و در منطقه نیز مستمرا در ارتباط با اقشار مختلف بویژه کشاورزان بوده است، در هفتاد و دومین سفر خود به شهرستان طبس به دیدار کشاورز برتر شهرستان حاج آقای طالبی رفت.

در این بازدید دکتر جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی نیز نماینده را همراهی کرد.

همچنین نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان درمجلس شورای اسلامی در اداره جهاد کشاورزی شهرستان طبس در جمع کشاورزان در آیین شکرگزاری برداشت خرما حضور یافت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده