تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۸۴۶۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار طبس:

فعالیت ۷ هزار کارگر معدن در طبس/ خدمات پاسخگوی معدن کاران نیست

‌می‌متالز - فرماندار طبس گفت: هفت هزار کارگر معدن در طبس فعالیت می‌کنند، اما با توجه به جمعیت کارگری شهرستان خدماتی که ارائه می‌شود، در حد رفع نیاز کارگران نیست.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر رحیمی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: هفت هزار کارگر معدن در طبس فعالیت می‌کنند، اما با توجه به جمعیت کارگری شهرستان خدماتی که ارائه می‌شود، در حد رفع نیاز کارگران نیست.

وی به مشکل کمبود زغال سنگ در یک شرکت معدنی اشاره کرد و گفت: این شرکت یکی از کارخانه‌های بزرگ کشور با تکنولوژی‌های جدید است و با مدیریت جدید پیشرفت خوبی در ارزآوری برای کشور و منطقه دارد، اما نیاز به تأمین زغال دارد.

به گفته رحیمی زغالی که شرکت کک نیاز دارد لازم است تا از همین معادن پرورده طبس تأمین و بعد به دیگر مناطق صادر شود.

به گفته وی برای رفاه کارگران و خانواده‌های آنان مجتمع آموزشی مخصوص کارگران زغال سنگ کلنگ زنی شده، اما نیاز است تا پروژه اجرا شود و یا در مجتمع ورزشی زغال سنگ برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران این معدن تفریحی فراهم شود.


نیاز به بیمارستان دیگر


فرماندار طبس در مورد کمبود امکانات بهداشتی و درمانی برای کارگران شهرستان افزود: خدمات درمانی که باید در کلینیک تأمین اجتماعی ارائه شود کاستی‌هایی دارد و این در حالی است که بیمه درمان زمان پرداخت حقوق همان اول از کارگران کسر می‌شود، اما خدمات پزشکی مورد نیاز وجود ندارد.

به گفته رحیمی با توجه به شرایط این شهرستان و وسعت آن و سابقه حوادث غیر مترقبه نیاز به یک بیمارستان دیگر ضروری است.

وی با بیان اینکه جمعیت طبس ۹۰ هزار نفر است، اما با وجود مسافر تعداد زیادی از مسافران و زائران استان‌های دیگر از خدمات استفاده می‌کنند، افزود: اغلب تصادفات که در جاده‌های طبس رخ می‌دهد توسط مردم استان‌های دیگر هستند که در صورت تأمین و اختصاص امکانات به شهرستان طبس دیگر استان‌ها هم از این مزایا استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده